• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله عبدالله بار دیگر خواستار آتش بس در افغانستان شد

عبدالله عبدالله بار دیگر خواستار آتش بس در افغانستان شد

رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی بار دیگر با اشاره به میزان بالای تلفات و خشونت‌ها در افغانستان خواهان برقراری آتش‌بس و پایان جنگ در کشور شد.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحۀ ملی، صبح امروز شنبه (اول قوس) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی از طریق ویدیو کنفرانس در اجلاس جانبی‌ای که در کنفرانس 2020 ژنیو دربارۀ افغانستان زیر عنوان:"کمک‌های انسانی، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و حمایت از افرد ملکی در چارچوکات روند صلح" به اشتراک کشورهای کمک کننده و موسسات بین‌المللی برگزار گردیده بود سخنرانی کرد.

رئیس شورای عالی مصالحه با تقدیر از فعالیت‌ها و کمک‌های بشر دوستانه برای افغانستان از سوی کشورهای دوست و متحد و سازمان‌های بین‌المللی، تأکید کرد که به عنوان رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی خواهان پایان یافتن جنگ و تنش در کشور و دست‌یافتن به راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران افغانستان می‌باشد.

وی مراعات حقوق بشردوستانه، زمینه‌سازی برای ارایه‌ی کمک‌های انسانی و حمایت از افراد ملکی را از وظایف اولیه طرف‌های نزاع و درگیری دانست.

آقای عبدالله با اشاره به میزان بالای تلفات و خشونت‌ها در افغانستان خواهان برقراری آتش و پایان جنگ در کشور گردید.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی در بخش دیگر از صحبت‌های خود خواهان ادامه کمک‌های جامعه‌ی جهانی و حمایت از افغانستان در این مرحله گردید و بر افزایش کمک‌های بشردوستانه برای کشور با در نظرداشت نیازهای افغانستان تأکید کرد.

این در حالی است که دولت افغانستان و جامعه جهانی بارها از طالبان خواسته‌اند که برای کاهش تلفات غیرنظامیان، آتش‌بس بشردوستانه را بپذیرند اما گروه طالبان این خواسته را هموار رد کرده و حملات جنگجویان این گروه در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

  پربازدید ترین