• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سه برادر نظامی در انفجاری در شهر کابل کشته شده اند

سه برادر نظامی در انفجاری در شهر کابل کشته شده اند

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که سه برادر نظامی روز گذشته در انفجاری در مربوطات حوزه‌ی دوازدهم امنیتی شهر کابل کشته شده‌اند.

آقای صالح صبح امروز (یک‌شنبه، 2 قوس) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود از این برادران به نام‌های خلیل‌الله احمدزی، خان‌الله احمدزی و صفی‌الله احمدزی نام برده و گفته است که آنان در نتیجه‌ی انفجار ماین مقناطیسی جاسازی شده در موتر حامل شان کشته شده‌اند.

صالح گفته است که این برادران همه‌روزه با استفاده از یک موتر و یک مسیر رفت‌وآمد می‌کردند. او از تمام منسوبین دولتی خواسته است که خودشان مسایل ابتدایی امنیتی را مراعات کنند: «بازهم از تمام منسوبین دولتی تقاضا می‌گردد که وضعیت را درک نموده و بدانند که وضعیت عادی نیست و مسایل ابتدایی امنیتی را خود مراعات نمایند.»

معاون اول ریاست‌جمهوری افزوده است که به‌خاطر بیرون رفت از این وضعیت «جدید» به بیداری و همکاری همگانی نیاز است و مهار آن تغییر در تمام روش‌ها را می‌طلبد.

صبح روز گذشته پولیس کابل اعلام کرد که یک عراده موتر رنجر در ساحه‌ی ارزان قیمت ناحیه‌ی دوازدهم شهر کابل هدف انفجار ماین قرار گرفته است. فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل گفته بود که در این رویداد یک نظامی کشته و سه نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی هم، امرالله صالح گفته است که در حملات راکتی روز گذشته بر بخش‌هایی از شهر کابل، 10 نفر کشته و 51 نفر دیگر زخمی شده‌اند. پیشتر وزارت داخله تلفات این حملات را هشت کشته و 31 زخمی اعلام کرده بود.

صالح گفته است که از نوع مهماتی که روز گذشته در کابل استفاده شد، در دهکده‌های شمالی پیدا می‌شود. او تأکید کرده است که در هماهنگی با ادارات ولایات همجوار شبکه‌های انتقال این مهمات را شناسایی خواهند کرد.

  پربازدید ترین