• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

معاون فنی گمرک ایران: موبایل اتباع یک ماه پس از ورود راجیستر می شود

 معاون فنی گمرک ایران: موبایل اتباع یک ماه پس از ورود راجیستر می شود

معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که موبایل اتباع خارجی فقط پس از انقضاء مدت یک ماه از تاریخ ورود به این کشور و حضور خود شخص در محل، راجیستر خواهد شد.

آنطور که معاون فنی گمرک ایران اعلام کرده است طبق تصمیم اخذ شده، ثبت موبایل اتباع خارجی ضمن ورود اطلاعات در هنگام ورود تبعه خارجی به ایران در مرزهای ورودی، فقط پس از انقضاء مدت یک ماه از تاریخ ورود به این کشور و به صورت «حضوری» انجام می‌شود.

گفتنی است طی فیصله ماه جوزا امسال، قرار بر این شده بود که اتباع خارجی که قصد اقامت بیش از یک ماه را داشتند، به هنگام ورود به ایران اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی باید نسبت به راجیستر کردن موبایل خود صرفا توسط گیت ورودی گمرک این کشور اقدام می‌کردند.

این مقام دولتی ایران علاوه نمود؛ فیصله‌ی دیگر اتخاذ شده مربوط به شرایط زمانی برای مسافران قبلی برای ثبت موبایل بر می‌گردد و معاون فنی گمرک ایران با اشاره به اینکه طی فیصله‌ی ماه عقرب گمرک می‌تواند با رعایت ضوابط قانونی آن دسته از مسافرانی که قبل از تاریخ 30 ماه میزان وارد این کشور شده‌اند و فرصت سه ماهه آنها تمام نشده را شناسایی و حداکثر تا تاریخ 12 جدی  برایشان فرصت ثبت اطلاعات تعیین کند، گفت: اما پیش از این گمرک ایران درخواست تغییر تاریخ 30 میزان به 30 جدی 1399 را مطرح کرده بود که مورد موافقت ستاد قاچاق کالا و ارز این کشور قرار گرفت، بر این اساس مسافران ورودی ایرانی از تاریخ 12 سرطان سال روان تا تاریخ 30 قوس می‌توانند حداکثر تا تاریخ 30 جدی امسال به صورت غیرحضوری نسبت به پرداخت حقوق ورودی متعلقه و ثبت موبایل خود اقدام کنند.

به گفته وی، مسافران ورودی از اول ماه جدی به بعد نیز با ثبت اطلاعات در بدو ورود می‌توانند نسبت به پرداخت حقوق ورودی متعلقه و ثبت موبایل خود اقدام کنند.

  پربازدید ترین