• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در 24ساعت گذشته 76 واقعۀ مثبت کرونا ثبت و 9 تن از اثر آن جان باخته اند

 در 24ساعت گذشته 76 واقعۀ مثبت کرونا ثبت و 9 تن از اثر آن جان باخته اند

وزارت صحت عامه، از ثبت 76 واقعۀ جدید بیماری کرونا در یک شبانه روز گذشته در کشور خبر داده و می گوید که این تعداد واقعه، در 12 ولایت کشور به ثبت رسیده است.

وزارت صحت عامه مى‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، آزمایش کروناى 1427 تن انجام شده، که نتیجۀ آزمایش 76 تن شان مثبت می‌باشد.

منبع افزوده است که با ثبت این آمار، تعداد مبتلایان به این ویروس در افغانستان، تا کنون به 53538 تن افزایش یافته است.

در خبرنامۀ این وزارت که امروز دو‌شنبه (21جدى) نشر شده، آمده است که 30 تن در هرات، 15 در کابل، 7 در کاپیسا، 5-5 در ننگرهار و تخار، 4 در بغلان، 3 در کنر، 2-2 در بلخ و لغمان و 1-1 در کندز، بادغیس و پنجشیر، به ویروس کرونا مصاب شده اند.

براساس معلومات خبرنامه، در یک شبانه روز گذشته، 208 فرد مبتلا به ویروس کرونا، دوباره صحت یاب شده و شمار مجموعی بهبود یافته­هاى این بیمارى، به  43948 تن می‌رسد.

همچنان وزارت صحت گفته است که در 24 ساعت گذشته، نه تن به اثر ابتلا به (کوید- 19) فوت کرده و از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در افغانستان، شمار مجموعی جان باختگان از اثر این بیماری، به 2288 نفر رسیده است.

این درحالیست که ویروس کرونا حدود یک‌‌سال پیش، در کشور چین شناسایی شد و پس از آن به سایر کشورهای جهان نیز سرایت کرد؛ اما طى روزهاى اخیر در برخى کشورهاى جهان چون بریتانیا و ایالات متحدۀ امریکا، از ثبت گونۀ جهش یافتۀ این ویروس خبر داده اند.

برخی کشورها اخیراً در اقدامی فوری، به منظور مقابله و پیش‌گیری از ورود ویروس جهش‌یافتۀ کرونا، مرزهای خود را به روی پروازهای ورودی بسته اند و تردد قطارها را به حالت تعلیق در آورده اند.

همچنان، وزارت صحت عامه افغانستان، درپى ثبت واقعات ویروس «جهش یافتۀ کرونا» در برخى کشورها، از مردم مى‌خواهد تا کمتر سفر نمایند و درصورت مشاهده اعراض وعلایم، خود را قرنطین کنند.

  پربازدید ترین