• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسئول ارتباطی «آی اس آی» پاکستان و چهار عضو شبکه ی حقانی در پکتیکا بازداشت شدند

مسئول ارتباطی «آی اس آی» پاکستان و چهار عضو شبکه ی حقانی در پکتیکا بازداشت شدند

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که هسته پنج نفری «جاسوسی – تروریستی» گروه طالبان (شبکه حقانی) را در ولایت پکتیکا بازداشت کرده است.

طبق اعلام امنیت ملی، نقیب‌الله فرزند درانی مشهور به عبدالحی، مسوول ارتباط سازمان «آی‌اس‌آی» پاکستان، مسوول ماین‌های مقناطیسی و ترورهای هدف‌مند و چهار «تروریست» دیگر عضو این هسته هستند.

امنیت ملی گفته است که نقیب‌الله در سال 1398 به شهر کراچی پاکستان رفته و در یکی از هتل‌های این شهر با دو تن از افسران استخباراتی «آی‌اس‌آی» به نام‌های «امیربهای» و «قدیم» ملاقات کرده بود.

به گفته امنیت ملی، در جریان ملاقات از سوی آی‌اس‌‌آی به نقیب‌الله دستور داده شده بود که فعالیت‌های تخریبی و تروریستی را در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا و خوست اجرا کند.

امنیت ملی افزوده است که نقیب‌الله هسته تحت رهبری خود را وظیفه داده بود تا ارتباط خود را با یکی از گروه‌های متعلق به طالبان به رهبری اخترمحمد و قریشی نزدیک‌تر کند.

طبق معلومات امنیت ملی، این هسته در همکاری مشترک با طالبان براساس هدایت آی‌اس‌آی، ماین‌گذاری‌ها و ترورها را انجام می‌داد.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که در آخرین مورد، این هسته در صدد آن بود که یک عراده موترسایکل و موتر فولدر پر از مواد انفجاری را در یکی از نقاط مزدحم شهر شرن، مرکز ولایت پکتیکا انفجار دهد که بازداشت شد.

امنیت ملی در پایان تأکید کرده است که افغانستان محیط امن و حیات خلوت برای فعالیت جاسوسان داخلی و خارجی نخواهد بود و نیروهای امنیت ملی به هیچ گروه و دسته‌ای اجازه نخواهند که دست به فعالیت جاسوسی در کشور بزند.

  پربازدید ترین