• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: تلفات غیرنظامیان در حمله ی هوایی در ولسوالی خاشرود نیمروز بررسی شود

غنی: تلفات غیرنظامیان در حمله ی هوایی در ولسوالی خاشرود نیمروز بررسی شود

رییس‌جمهور اشرف غنی به نهادهای امنیتی و دفاعی هدایت داده است که تلفات غیرنظامیان در حمله‌ی هوایی در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز را به‌صورت همه‌جانبه بررسی و یافته‌های‌شان را با ریاست‌جمهوری شریک کنند.

در اعلامیه‌ای که امروز (دوشنبه، 22 جدی) از سوی ارگ ریاست‌جمهوری منتشر شده، به نقل از آقای غنی آمده است: «مانند گذشته با تأکید برای‌شان دستور می‌دهم که به‌خاطر جلوگیری از تلفات ملکی در جریان عملیات‌ها، از دقت کامل کار بگیرند.»

غنی افزوده است که طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی عامل اصلی تلفات غیرنظامیان اند، زیرا به گفته‌ی او، این گروه‌ها از خانه‌های مردم و مکان‌های عامه به‌عنوان سپر استفاده می‌کنند.

رییس‌جمهور تأکید کرده است: «تلفات ملکی از بدبختی‌های جنگ است که برای من و سایر مسئولین حکومت قابل پذیرش و تحمل نمی‌باشد.»

وزارت دفاع ملی کشور نیز گفته است که ادعاها در مورد تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز را بررسی می‌کند.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که در حمله‌ی هوایی در ساحه‌ی منزری» ولسوالی خاشرود نیمروز که دو شب پیش انجام شد، یک قرارگاه طالبان هدف قرار گرفته است.

به نقل از اعلامیه، در این حمله‌ی هوایی، نُه تروریست پاکستانی و پنج جنگ‌جوی داخلی گروه طالبان کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

روز گذشته بازمحمد ناصر، رییس شورای ولایتی نیمروز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز ادعا کرده بود که در حمله‌ی هوایی نیروهای افغان در ولسوالی خاشرود این ولایت، 12 غیرنظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند. او بعدا در صحبت با رسانه‌های دیگر، شمار کشته‌شدگان را 18 نفر اعلام کرده بود که به گفته‌ی او، اعضای یک خانواده بوده‌اند.

منابع مردمی نیز به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که بستگان خانواده‌های قربانیان این حمله‌‌ی هوایی اجساد کشته‌شدگان را به شفاخانه ولایتی نیمروز منتقل کرده و خواستار بازداشت عاملان این حمله‌ی هوایی شده‌اند. این منابع همچنان گفته بودند که در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان نیز شاملند.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان نیز در نشست عمومی امروز این مجلس گفت که در حمله‌ی هوایی نیروهای افغان در نیمروز، 18 غیرنظامی کشته شده‌اند.

آقای رحمانی گفت که نیروهای امنیتی باید تلاش نهایی‌شان را به خرچ دهند تا در جریان عملیات به غیرنظامیان تلفات وارد نشود. خاشرود از جمله ولسوالی‌های ناامن در ولایت نیمروز در جنوب‌غرب کشور است.

  پربازدید ترین