• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جلسه سراسری نمایندگان فوتبال مهاجرین افغانستانی مقیم ایران+تصاویر

جلسه سراسری نمایندگان فوتبال مهاجرین افغانستانی مقیم ایران+تصاویر

عصر روز یکشنبه 20 جدی/دیماه 1399 جلسه سراسری نمایندگان فوتبال مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران در محل سالن کنفرانس هتل شهر تهران برگزار گردید.

در این جلسه نمایندگان منتخب فوتبال مهاجرین استان های تهران، قم، خراسان رضوی، گلستان، سمنان، هرمزگان، یزد، البرز، کرمان، خوزستان، بوشهر، قزوین، سیستان و بلوچستان و شهرستان های سیرجان، شهریار، پاکدشت و اهواز و تنی چند از پیشکسوتان فوتبال مهاجرین حضور داشتند. این جلسه که با مدیریت آقایان هدایت ریاست شورای عالی ورزش مهاجرین، معتمدی عضو شورای عالی ورزش مهاجرین و نماینده فوتبال مهاجرین استان قم و دانشور نماینده پیشین فدراسوین فوتبال افغانستان در رشته فوتسال و نماینده فوتبال مهاجرین مقیم استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. در ادامه هر کدام از حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در رابطه با مشکلات و معضلات پیش روی فوتبال مهاجرین پرداختند که مهمترین موارد مورد توافق این جلسه بدین شرح می باشد:

1- انتصاب های انجام گرفته از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان در جمهوری اسلامی ایران مورد تایید نمایندگان مهاجرین نمی باشد.
2- نمایندگان ورزش مهاجرین می بایست بر اساس انتخابات و طبق شیوه نامه مورد تایید اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و مهاجرین انتخاب گردند.
3- شیوه نامه انتخاباتی که توسط اداره محترم اتباع ارئه شده است می بایست توسط کمیته ویژه شورا در رایزنی با آن اداره تعدیل و مورد قبول همگان قرار گیرد.
4- پس از تصویب شیوه نامه انتخاباتی، در اسرع وقت انتخابات بین مهاجرین در استان ها و سپس انتخابات بین نمایندگان و تعیین نماینده کل برگزار گردد.
5- پس از تعیین نمایندگان استانی و کشوری، اساس نامه کلی شورا توسط کمیته مربوطه نوشته شده و در اختیار همگان قرار گیرد.
6- شورای تشکیل شده باید پیگیر مشکلات ورزشکاران مهاجر بوده و در تعامل با اداره اتباع در رفع آن تلاش نماید.
7- شورا باید کلاس های دانش افزایی را در سطوح مختلف برگزار نماید.
8- شورا می بایست در زمینه ورزش بانوان بیش از پیش پیگیر پیشرفت و توسعه آن باشد.
9- شورا از سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در تهران تقاضا می کند تا بیش از گذشته همکاری نماید.

شایان ذکر است که نمایندگان شرکت کننده در این جلسه بر حفظ وحدت و انسجام بین نمایندگان تاکید نمودند و ابراز امیدواری نمودند تا با همدلی و اتحاد تمام تلاش خود را جهت توسعه و پیشرفت ورزش مهاجرین به کار گیرند.














  پربازدید ترین