• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احمد سعیدی: به جانم سوء قصد شده است/سخنگوی وزارت داخله باید معذرت خواهی کند

احمد سعیدی: به جانم سوء قصد شده است/سخنگوی وزارت داخله باید معذرت خواهی کند

احمد سعیدی استاد دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی که مدعی است شب گذشته مورد سوء قصد قرار گرفته، می گوید که سخنگوی وزارت امور داخله خبری دروغ پخش کرده که حمله بر یک پاسگاه صورت گرفته است.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله شب گذشته گفت که حوالی ساعت 7:30 دقیقه‌ی شام بر یک پاسگاه پولیس در نزدیکی خانه‌ی احمد سعیدی، فعال سیاسی شلیک شده که در نتیجه‌ی آن یک سرباز زخمی شده است.

اما احمد سعیدی که شب گذشته در یک کلیپ صوتی که به رسانه‌ها فرستاد، گفته است هنگامی که او از یک بحث تلویزیون خارج و به‌سوی خانه‌اش در حرکت بوده، متوجه یک موتر مشکوک شده که او را تعقیب می‌کرده است.

به گفته‌ی آقای سعیدی، هنگامی که او به دروازه‌ی خانه‌اش رسید، بر پاسگاه پولیس که در نزدیک خانه‌ای او مؤظف است، شلیک شده است.

او تأکید کرده است: «از پوسته صدا شد که آمد. نفر مسلحی که همراه من بود فیر کرد، تنها یک سرباز ما زخمی شده، دیگر خیریت است. ارگان‌های امنیتی آمده و بررسی دارد.»

سعیدی صبح امروز نیز در فیسبوکش نوشته که «جای تاسف اینجاست که آقای طارق آرین سخنگوی وزارت داخله خبری دروغ را پخش کرده که گویا حمله بر پوسته محافظین وی صورت گرفته، نه به‌جان شخص سعیدی، امیدوارم آقای آرین از این دروغ شاخدار خود هرچه عاجل تر معذرت خواهی کند.»

او افزوده است که اگر آقای آرین هرچه عاجل معذرت نخواهد اسناد دیگری افشا خواهیم کرد که برای شان خیلی قیمت تمام می شود.

این در حالیست که در یک ماه اخیر تعدادی از فعالان رسانه ای و سیاسی در کابل و برخی از ولایت های دیگر هدف افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند و جان باختند.

  پربازدید ترین