• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روسیه: هیچ مدرکی از ارتباط ایران با القاعده در دست نیست

روسیه: هیچ مدرکی از ارتباط ایران با القاعده در دست نیست

مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اتهامات وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران مبنی بر پناه دادن به فرماندهان القاعده گفت، ما هیچگونه اطلاعی در این خصوص در اختیار نداریم.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف مدیر دپارتمانت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، امروز چهارشنبه، اظهار داشت که اظهارات آمریکایی ها مبنی بر اینکه ایران به "پناهگاه" القاعده تبدیل شده، بی اساس است، مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد چنین ارتباطات   ندارد.

پیشتر مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا تهران را متهم کرده بود که ایران به پناهگاهی برای القاعده (ممنوع در روسیه) تبدیل شده است. به گفته وی، سرکرده و رهبر این گروه تروریستی در ایران به سر می برد.

ضمیر کابلوف در همین راستا گفت:" به نظر می رسد که مایک پومپئو در روزهای پایانی (زمان باقی مانده از دوره دونالد ترامپ) می خواهد کاری و اقدامی برای ضربه وارد کردن به ایران انجام دهد. اما این ها کاملا بی اساس و غیر مستند است."

ضمیر کابلوف در پاسخ به این سوال که آیا مسکو اطلاعاتی در مرود ارتباط احتمالی تهران با القاعده (ممنوع در روسیه) دارد یا خیر، گفت:" مطلقا هیچ گونه اطلاعاتی نیست (در اختیار نداریم)."

  پربازدید ترین