• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال شورش افراط گرایان امریکایی در روز تحلیف بایدن

احتمال شورش افراط گرایان امریکایی در روز تحلیف بایدن

اطلاعات ملی امریکا از احتمال حملات مشابه افراط‌ گرایان امریکایی در روز مراسم تحلیف جو بایدن هشدار داد.

به نقل از نیویورک تایمز، اطلاعات ملی امریکا نگران تهدیدهای گروه‌های مسلح و افراط گرایان نژادپرست امریکایی است.

طبق گزارش این روزنامه، اطلاعات ملی هشدار داده است که آشوب‌های 6 جنوری در پایتخت به «یک نیروی محرکه قابل توجه برای گروه‌های مسلح و افراد گرایان نژادپرست تبدیل خواهد شد که هدف آنها مراسم تحلیف است».

پیش از این گزارش شد که گارد ملی امریکا برای مقابله با استفاده از بمب‌های دست ساز توسط مهاجمان در آستانه مراسم تحلیف بایدن آماده شده است. مقامات انتظامی معتقدند که بمب هایی که هفته گذشته در جریان شورش‌ها  کار گذاشته شده بودند، حوادث منفردی نبوده است. به گارد ملی نیز گفته شده است که معترضین ممکن است به خوبی مسلح باشند. در همین راستا، رایان مک کارتی، وزیر ارتش، به افراد گار ملی ملی محافظ کاخ کنگره اجازه حمل سلاح های مرگبار را داد.

در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رییس‌جمهور برحال امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد.

  پربازدید ترین