• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پنج شنبه خونین در بغداد؛ 28 کشته و 73 زخمی

پنج شنبه خونین در بغداد؛ 28 کشته و 73 زخمی

 منابع رسانه‌ای از وقوع دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد خبر دادند و بر اساس آخرین آمار، در این انفجار 28 نفر کشته و 73 تن زخمی شدند.

پایگاه خبری شبکه «الجزیره» در خبری فوری از وقوع دو انفجار در مرکز بغداد خبر داد و نوشت که دو انفجار در میدان «الطیران» در مرکز بغداد روی داد که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی «النجباء» نیز از وقوع یک انفجار انتحاری در منطقه «باب‌الشرقی» بغداد خبر داد.

کانال تلگرامی «الصابرین»، ویدئویی از محل انفجار و قربانیان منتشر کرد.

همزمان، پایگاه خبری «السومریه» با اعلام شنیده شدن صدای انفجارهایی در «باب الشیخ» و میدان الطیران، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که طی این انفجار در باب‌الشرقی بغداد، پنج نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

پایگاه خبری« دجله» با تایید وقوع دو انفجار متوالی در مرکز بغداد، شمار قربانیان را در ابتدا 8 کشته و 15 زخمی اعلام کرد. سپس به نقل از یک منبع امنیتی، شمار قربانیان این انفجار انتحاری، را 12 کشته و 20 زخمی اعلام کرد.

 پایگاه خبری «الناس» به نقل از یک منبع آگاه امنیتی نوشت که این حمله تروریستی را دو انتحاری با کمربندهای انفجاری، در یک بازار در مرکز بغداد انجام دادند. فرد انتحاری نخست، خود را در بازاری در میدان «غرناطه» مقابل یک ایستگاه برق منفجر کرد و سپس نفر دوم در فاصله 200 متری او خود را منفجر کرد.

  فرماندهی عملیات بغداد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار یک حمله انتحاری در میدان الطیران بغداد بوده که چندین قربانی برجای گذاشت.

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد به جزئیات بیشتری اشاره نشد.

از سوی دیگر پایگاه خبری «موازین نیوز» به نقل از یک مقام آگاه نوشت که در پی وقوع این دو انفجار، تدابیر امنیتی اطراف منطقه سبز بغداد تشدید شد و کلیه دروازه‌های اصلی ورود به این منطقه بسته شد.

رئیس اداره دفاع شهری عراق، ساعتی پس از وقوع این انفجار از افزایش شمار قربانیان خبر داد و اعلام کرد که شمار قربانیان به 28 کشته و 73 زخمی رسیده است.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است.

پایگاه خبری «المستقله» به نقل از وزارت کشور عراق درباره جزئیات دو انفجار تروریستی امروز در مرکز بغداد نوشت: دو فرد انتحاری دارای کمربندهای انفجاری عامل این حمله تروریستی بودند. فرد انتحاری نخست، مدعی می‌شود که بیمار است و با تمارض مردم را دور خود جمع می کند. پس از جمع شدن مردم به دور او برای کمک، وی خود را منفجر می کند.  فرد انتحاری دوم، پس از جمع شدن مردم برای کمک به زخمی‌های انفجار نخست، خود را منفجر می‌کند.

  پربازدید ترین