• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح سوم بودجۀ ملی سال 1400هفتۀ آینده به ولسی جرگه ارایه می گردد

 طرح سوم بودجۀ ملی سال 1400هفتۀ آینده به ولسی جرگه ارایه می گردد

وزارت مالیه می گوید که کار روی طرح سومی بودجۀ ملی سال 140، به شدت جریان دارد و قراراست هفتۀ آینده، غرض تصویب به ولسی جرگه ارایه شود.

این در حالی است که ولسی جرگه، در دهم ماه جاری، طرح نخست و در27 همین ماه، طرح دومی بودجه سال مالی 1400 هجری شمسی را با اکثریت آراء به دلیل حذف بیش از 1100 پروژه ولایتی، افزایش بودجه در کودهای احتیاطی و برخی موارد دیگر چون عدم تعادل در معاش کارکنان دولت، رد کرده است.

عبدالحبیب ځدران معین مالی و اداری وزارت مالیه، در صحبت با رسانه ها گفت که کار به شدت روی طرح سومی بودجه ملی سال 1400 جریان دارد.

او افزود که تیم تخنیکی این وزارت، مصروف گرفتن مشوره اقشار مختلف جامعه در ولایات کشور می باشد؛ تا نظریات و اولویت ها شامل سند بودجه شود.

به گفتۀ موصوف، با تکمیل کار تخنیکی و تصمیم کابینه روی این سند بودجه، هفتۀ آینده طرح سومی برای تصویب به ولسی جرگه ارایه خواهد شد.

در همین حال، فرید نوښت معاون سخنگوی وزارت مالیه، به پژواک تایید کرد که با تکمیل طرح سومی در اوایل هفته جاری، سند بودجه به ولسی جرگه ارایه خواهد شد.

او در مورد جزییات بیشتر ارایه نکرد؛ اما افزود که بودجه سال 1400 مطابق به نیازمندی ها و امکانات دست داشتۀ دولت افغانستان آماده می شود.

در حالی بودجه ملی سال مالی 1400، تاکنون از سوی ولسی جرگه تصویب نشده است که باید شورای ملی به اساس قانون اساسی، در 30 جدی به رخصتی زمستانی می رفت.

اما این جرگه گفته است تا زمانی که در معاشات معلمین، مامورین، سربازان و اجیران تعادل به وجود نیاید، سند بودجه را تصویب نمی کنند و به رخصتی زمستانی نمی روند.

  پربازدید ترین