• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

داعش مسئولیت انفجارهای عراق را بر عهده گرفت

داعش مسئولیت انفجارهای عراق را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای بامداد جمعه مسئولیت وقوع 2 انفجار در مرکز بغداد را به عهده گرفت.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای بامداد جمعه مسئولیت انفجارهای عراق را بر عهده گرفت.

دو انفجاری که پنجشنبه در یک بازار شلوغ در مرکز بغداد به وقوع پیوست دست‌کم 32 کشته و 110 زخمی به جا گذاشت. این انفجارها، مرگبارترین حمله تروریستی در بغداد طی سه سال گذشته به شمار می‌روند.

وزارت داخله عراق گفته نخستین عامل انتحاری با تمارض به بیماری در یک بازار شلوغ در میدان طیران جمعیت را به سمت خودش کشانده و سپس با کمربند انفجاری خودش را منفجر کرد. هنگامی که جمعیت در حال هجوم به سمت صحنه برای کمک به قربانیان بودند عامل انتحاری دوم خودش را منفجر کرد.

این بازار رو باز به فروش لباس‌های دست دوم اختصاص داشته و روز پنجشنبه، بعد از برداشته‌ شدن محدودیت‌های مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مملو از جمعیت بوده است.  

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌گوید نیروهای امنیتی دور محوطه مورد نظر را حصار کشیده‌اند. روی زمین لباس‌های آغشته به خون که این طرف و آن طرف افتاده‌اند دیده می‌شود.

وزارت صحت عراق گفته جان‌باختگان این حادثه در صحنه حمله جانشان را از دست داده‌اند و اکثر زخمی‌ها درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بعد از حمله آمریکا به عراق در ماه حوت سال 1381 (سال 2003 میلادی) وقوع چنین حملاتی به واقعیتی روزمره برای مردم عراق تبدیل شده بود. سال‌ها بعد که گروه تروریستی داعش بخش‌هایی از خاک عراق را اشغال کرد این حملات هم شدت گرفت.

اما بعد از شکست گروه تروریستی داعش در اواخر سال 2017 میلادی حملات انتحاری در بغداد بسیار کاهش یافت. دیوارهای سیمانی احداث‌شده در بغداد برچیده شدند و گذرگاه‌های ایست و بازرسی جمع‌آوری شدند.

  پربازدید ترین