• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نبیل: مردم دیگر به روایت جعلی و تقلبی «مغز متفکر» فریب نمی خورند

 نبیل: مردم دیگر به روایت جعلی و تقلبی «مغز متفکر» فریب نمی خورند

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید که دیگر شهروندان افغانستان به روایت‌های جعلی و تقلبی نابغه شرق، مجاهد کبیر، امیرالمومنین و مغز متفکر فریب نخواهند خورد.

آقای نبیل در یک پیام توییتری شب گذشته (پنج‌شنبه، 2 دلو) گفته است که ‏با خلق این گونه روایت‌هاى جعلى، القاب تقلبى چون مغز متفکر را از آدرس‌های جعلى و مشکوک جهت رسیدن به اهداف خویش بر افغانستان مسلط کردند.

وی علاوه کرده است که اکنون با این وضعیت پیش آمده، هم جهان و هم افغانستان در حیرت است که چگونه از این اوضاع بیرون شود.

این مقام پیشین امنیت ملی تاکید کرده است، اما این جعل‌کاری‌ها فقط یک دست‌آورد براى شهروندان افغانستان داشت که دیگر به روایت‌هاى جعلى و تقلبى نابغه شرق، مجاهد کبیر، امیرالمومنین و مغز متفکر فریب نخواهند خورد.

آقای نبیل با اشاره به دوره‌های حکومت‌های پیشین بیان داشته است که این حکومت‌ها امتحان خود را به شهروندان کشور پس داده و خلق روایت‌های جعلی اسطوره‌ای از این حاکمان دیگر خریداری ندارد.

وی در گذشته نیز گفته بود که مردم افغانستان دیگر به شعارهای دروغین رهبران و سیاسیون کشور باور ندارند و روز حساب‌رسی آن‌ها فرا رسیده‌است.

او که اکنون یکی از منتقدان جدی حکومت است، بارها از آنچه فساد، تقلب، ناامنی و فریب اذهان عامه از سوی حکومت می‌خواند، انتقاد کرده و آن را محکوم کرده است.

آقای ‏نیبل باری در انتقاد از رئیس‌جمهور غنی گفته بود که خوش‌بختانه، مردم افغانستان درک کامل از آنچه در کشورشان می‌گذرد دارند، لذا آقای غنی با خلق روایت‌هاى مقدس، نمی‌تواند به اهداف نامقدس خود برسد.

به باور وی، رئیس‌جمهور غنی، گروه طالبان و پاکستان، مثلث شومی هستند که عامل بدبختى افغانستان اند و آن‌ها بخشی از پروژه تضعیف‌سازی کشور هستند.

او یکی از مخالفان سیاسی جدی آقای غنی است و بارها از سیاست‌گذاری‌های رئیس‌جمهور انتقاد کرده است. به عقیده وی شعار جمهوریت آقای غنی یک ترفند سیاسی برای بقای قدرت است، وگرنه دار و دسته ارگ هیچ اعتقادی به نظام جمهوری ندارند.

گفتنی است که در آخرین جدال سیاسی میان رحمت‌الله نبیل و رئیس‌جمهور غنی، آقای غنی با حضور وی در کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی مخالفت کرد و نام آقای نبیل، فرخنده زهرا نادری و سیداسحاق گیلانی از فهرست اعضای رهبری این شورا خط خورد.

  پربازدید ترین