• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دوستم به نور: ولایت بلخ از پدر کسی میراث نمانده

دوستم به نور: ولایت بلخ از پدر کسی میراث نمانده

تنش ها در میان رجال سیاسی و بزرگان قومی در مزارشریف بر سر یکی از فرماندهان ارشد جنبش ملی هر روز افزایش پیدا می کند.
مارشال عبدالرشید دوستم، که در روزهای اخیر در شمال کشور به سر می برد در پی انتشار توافقنامه ای موسوم به میثاق امنیتی نظام الدین قیصاری با حکومت محلی بلخ که از سوی ولایت بلخ منتشر شده واکنش نشان داد و آن را نامعتبر خواند.
وی همچنین با گذاشتن تصویر پست فیسبوکی طارق نور پسر عطامحمد نور والی سابق بلخ، که اظهار داشته که ولایت بلخ صاحب دارد، بیان کرد که بلخ خانه مشترک همه اقوام است و از پدر کسی به میراث نمانده.

چند روز پیش حکومت محلی بلخ در ارتباط میثاق امنیتی ، نظام الدین قیصاری را در نشستی در مزار شریف دعوت کرد و به او دشنام وناسزا گفته بود.
فرهاد عظیمی والی بلخ نیزبه رسانه ها عنوان کرده بود نظام الدین قیصاری شخص مجرم واز افراد غیر مسوول می باشد و نباید در امورداخلی ولایت بلخ دخالت کند.
همچنان پسر استاد عطامحمد نور در صفحه رسمی خودش نوشته است که ولایت بلخ صاحب دارد.

پیام طرفداران شمال افغانستان به عطامحمد نور این است ولایت بلخ تنها متعلق به یک قوم نیست بلکه خانه مشترک همه اقوام مختلف است.
زادگاه نظام الدین قیصاری، ولایت فاریاب است و گاهی اوقات به مزار شریف ولایت بلخ نیز سفر می کند، این موضوع باعث اختلافات، میان دوستم و عطا محمد نور شده است.
دوستم نیز در واکنش به اظهارات استاد عطا محمد نور گفته است قیصاری متعلق به تمام افغانستان است و نه تنها فاریاب و از حق حقوق تمام ملت دفاع خواهد کرد.

  پربازدید ترین