• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در کرمان ایران در راستای تسریع در روند تثبیت هویت مهاجرین افتتاح شد

مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در کرمان ایران در راستای تسریع در روند تثبیت هویت مهاجرین افتتاح شد

هم‌زمان با افتتاح مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در ولایت کرمان ایران، طی دیداری که عبدالغفور لیوال سفیر کشورمان با مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/کشور ایران داشت، محمودی خواستار تسریع در روند تثبیت هویت و توزیع تذکره شد و ابراز داشت که این مهم در مدیریت بهتر امور مهاجرین موثر است.

در دیدار سفیر کشورمان با مقامات ایرانی حول مسائلی همچون عملکرد 6 ماهه تثبیت هویت، صدورتذکره الکترونیکی برای گروه گذرنامه‌های خانواری و موضوعاتی از این قبیل صحبت و گفت‌وگو شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/کشور ایران با تأکید بر اهمیت و ضرورت تثبیت هویت اتباع افغانستانی در ایران اظهار داشت که جهت مدیریت هرچه بهتر امور مهاجرین لازم که طرف افغانستانی با سرعت بیشتری این پروسه را اجرا نماید.

سفیر کشورمان نیز ضمن قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستانی تصریح نمود که امکانات و شرایط لازم جهت تسریع در روند این پروسه مهیا شده است و تیم‌های مربوطه در مناطق تأیید شده‌ی دولت جمهوری اسلامی ایران مستقر خواهند شد تا طبق پلان روزانه 6 هزار نفر تثبیت هویت شوند.

در ادامه نیز آقای محمودی با توجه به شرایط بیماری کرونا، بر حفظ موارد بهداشتی تأکید نمود.

همچنین روز گذشته (8 دلو) عبدالغفور لیوال سفیر کشورمان در ایران طی دیداری که با نمایندگان اقشار مختلفی از مهاجرین که از ولایات اصفهان و شیراز آمده بودند در رابطه با آخرین اخبار و  و ضعیت مهاجرین و مشکلات پیش روی آنها به تبادل نظر پرداخت.

طی این ملاقات عبدالغفور لیوال با اشاره با مشکلات مهاجرین ساکن ایران در زمنیه‌های صدور تذکره و خدمات صحی و بانکی خاطرنشان ساخت که سفارت تهران و قنسولگری‌های مشهد و زاهدان در زمینه حل این مشکلات هدایت لازم را صادر کرده‌اند و وعده دادند که سفارت برای ایجاد تیم‌های سیار توزیع تذکره الکترونیک با هدف ایجاد سهولت برای مهاجرین محترم تلاش خواهد کرد.

این در حالی است که روز سه‌شنبه (7 دلو) سفیر کشورمان در ولایت کرمان حضور یافتند و مرکز توزیع تذکره در این ولایت را افتتاح نمودند.

طی این مراسم که مقامات ایرانی و حکمت الله حبیبی، نماینده اداره احصائیه ملی و معلومات جمهوری اسلامی افغانستان نیز در آن حضور داشتند، عبدالغفور لیوال با تأکید بر برگشت مهاجرین به کشور اظهار داشت که تا زمان بازگشت مهاجرین به کشور، برای قانون‌مند ساخت اقامت آنها در ایران تلاش خواهیم کرد.

لیوال ادامه داد که این اولین بار است که ما در ولایتی که در آن نمایندگی سیاسی نداریم، مرکز توزیع تذکره راه‌اندازی می‌کنیم.

لازم به ذکر است که این مرکز توزیع تذکره از تاریخ 29 جدی 1399 در مرکز بلدالامین  این ولایت کار خود را آغاز کرده است.

  پربازدید ترین