• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سه نهاد موازی در کمیسیون مبارزه با فساد اداری مدغم شد

 سه نهاد موازی در کمیسیون مبارزه با فساد اداری مدغم شد

عبدالقیوم نظامی، رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، می‌گوید که در سه ماه گذشته، سه نهاد موازی در این کمیسیون، مدغم شده‌ است.

آقای نظامی که روز چهارشنبه (18 حمل)، در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که ایجاد نهاد جامع مبارزه با فساد اداری و ادغام نهادهای موازی در آن، از تعهدات حکومت افغانستان در راستای مبارزه‌ی جدی با فساد اداری است.

او افزود: «کمیسیون مبارزه با فساد اداری در جریان بیش از 3 ماه از آغاز کارش تا اکنون، توانسته که سه نهاد موازی، از جمله سکرتریت ویژه‌ی مبارزه با فساد اداری، اداره‌ی ثبت و بررسی دارایی‌ها و اداره‌ی میک را به گونه‌ی کامل در این کمیسیون مدغم کند.»

به گفته‌ی آقای نظامی، حکم ادغام اداره‌ی بازرس به این کمیسیون نیز، اخیرا صادر شده است.

او هم‌چنان گفت که کار تدوین استراتژی مبارزه با فساد اداری برای سال مالی 1400 از سوی این کمیسیون تکمیل شده و به زودی به منظور تصویب به «شورای عالی حاکمیت قانون» ارایه خواهد شد.

آقای نظامی، گفت که اداره‌ی ثبت و بررسی دارایی‌های کمیسیون، مجموعا 5200 فورم ثبت و اشاعه‌ی دارایی‌های مقام‌های عالی‌رتبه‌ی دولتی را ثبت کرده که از این میان، 1365 فورم آن بررسی ابتدایی شده، روند بررسی و تدقیق 650 فورم دیگر تکمیل و 125 فورم دارایی از وبسایت اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری به نشر رسیده است.

آقای نظامی، تصریح کرد که کمیسیون مبارزه با فساد اداری از زمان تاسیس تا پایان سه ماه اول کاری‌اش، مجموعا 47 مورد شکایت را درج و زیر بررسی قرار داده که از این جمله 16 مورد آن به دادستانی کل فرستاده شده است.

  پربازدید ترین