• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فردا هیات پارلمان پاکستان وارد کابل می شود

 فردا هیات پارلمان پاکستان وارد کابل می شود

قرار است که فردا هیات پارلمان پاکستان، به ریاست اسد قیصر رئیس پارلمان آن کشور، به هدف گفتگو در مورد صلح افغانستان، روابط تجارتی و برخی مسایل دیگر به کابل سفر نماید.

فهیم کارگر رئیس دفتر میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان کشور، ضمن بیان این مطلب گفت که هیات پارلمان پاکستان، به اساس دعوت میر رحمان رحمانی وارد کابل می شود و برعلاوه رئیس و برخی اعضای مجلس نمایندگان، با مقام های حکومت افغانستان نیز دیدارهایی خواهد داشت.

شاه پور حسین زی نماینده مردم لوگر در مجلس نمایندگان، در نشست امروز این مجلس گفت که باید شورای ملی افغانستان، به خصوص مجلس نمایندگان از سفر هیات پارلمان پاکستان استفادۀ اعظمی کند و روابطی را ایجاد نماید تا آن کشور، گام های صادقانه در راستای تامین صلح در افغانستان بردارد و طالبان را مجبور سازد که از خشونت دست بکشند.

شماری از اعضای دیگر این مجلس نیز در این مورد اظهارات مشابه داشتند.

در کابل به استقبال از سفر یادشدۀ هیات پارلمان پاکستان، در سرک میدان هوایی تا شورای ملی، بیرق های دو کشور و تصاویر رؤسای پارلمان افغانستان و پاکستان، نصب شده است.

قابل ذکر است که حدود یک و نیم ماه قبل، میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان، در راس یک هیات این مجلس، به دعوت قیصر رئیس پارلمان پاکستان، به آن کشور سفر کرده بود.

  پربازدید ترین