• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش امریکا به حمله راکتی طالبان بر میدان هوایی قندهار

واکنش امریکا به حمله راکتی طالبان بر میدان هوایی قندهار

وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون “حمله راکتی طالبان بر میدان هوایی قندهار” را محکوم کرده و گفته است که چنین حملات فرصت صلح را خدشه دار میسازد.

این در حالی است که به اساس گزارش‌ها روز گذشته چندین راکت بر میدان هوایی قندهار اصابت کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، گفته است که” ما حمله بر میدان هوایی قندهار را که نیروهای امریکایی و ایتلاف در آنجا مستقر استند محکوم میکنیم.”

جان کربی افزود:” این حمله تلفات مالی و جانی در پی ندارد. تصمیم طالبان برای تحریک بیشتر خشونت‌ها در افغانستان فرصت صلح را که در نتیجه مذاکرات بوجود آمده مختل میسازد.”

در همین حال، نیروهای امریکایی در افغانستان در یک اعلامیه می‌گوید که فعالیت این میدان هوایی به نیروهای افغان انتقال یافته‌است، اما “در آن‌جا هنوز هم نیروهای ایتلاف و امریکایی، حضور دارند.”

سخنگوی نیروها امریکایی در یک اعلامیه گفته است که “این موشک‌ها در خارج از میدان فرود آمده‌ و زیان و تلفاتی در پی نداشته‌است.”

جان کربی در  جواب پرسشی که آیا طالبان توافقنامه دوحه را نقض کرده گفته که ” من آماده نیستم تا به شما ارزیابی‌ها را شریک کنم.”

او افزود:” این واضح است که خشونت‌ها بسیار بالا است. این روشن است که این حمله نشان میدهد که فرصت بوجود آمده برای صلح خدشه دار میشود. “

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که به مهلت خروج سربازان امریکایی از افغانستان  چند هفته مانده است،  اما امریکا گفته که خروج سربازان امریکایی تا اول ماه می از افغانستان به لحاظ فنی امکان ندارد.

  پربازدید ترین