• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مهدی راسخ: حکومت برای ترور من دسیسه چیده بود

مهدی راسخ: حکومت برای ترور من دسیسه چیده بود

مهدی راسخ، نماینده‌ی مردم میدان‌وردک در مجلس نمایندگان می‌گوید که حمله‌ی روز گذشته بر او در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود میدان‌وردک، حمله بر دموکراسی و خانه‌ی ملت است.

آقای راسخ در نشست عمومی امروز (چهارشنبه، 1 ثور) مجلس نمایندگان گفت که دسیسه‌ی حکومت به‌خاطر ترور و از بین‌بردن او و محافظانش چیده شده بود.

راسخ از مجلس نمایندگان خواست که این قضیه را به‌صورت دقیق بررسی کند. او تأکید کرد در صورتی که صدای مردم شنیده نشود و خود او به‌عنوان نماینده‌ی مردم مصونیت نداشته باشد، «با افتخار» از عضویت در مجلس نمایندگان استعفا خواهد کرد.

او توضیح داد که در تاریخ 28 حمل در هماهنگی با مجلس نمایندگان به‌خاطر اتحاف دعا با خانواده‌ی «شهدای دهم دلو» و هماهنگی با نیروهای امنیتی در مورد حمله‌ی طالبان بر منطقه‌ی سرچشمه و ولسوالی دایمرداد عازم ولایت میدان‌وردک شده بود.

راسخ همچنان گفت که پس از ورود به ولسوالی حصه‌ی اول بهسود، با ولسوال و فرمانده پولیس این ولسوالی جلسه داشته است. او تأکید کرد که پس از بازدید از خانواده‌ی هفت «شهید» روز گذشته در مسیر راه از سوی نیروهای امنیتی محاصره و هدف تیراندازی قرار گرفته است.

این عضو مجلس نمایندگان گفت که نیروهای امنیتی به هدایت یاسین ضیا، رییس ستاد ارتش و سرپرست وزارت دفاع بر موتر او تیراندازی کرده‌اند. به‌گفته‌ی او، در جریان این تیراندازی یک محافظش زخمی شده است.

مهدی راسخ در جریان صحبت‌هایش گفت که او متوجه دسیسه شده و به محافظانش هدایت داده است که دست به تیراندازی نزنند. او همچنان گفت که نیروهای امنیتی سلاح‌های محافظانش را نیز ضبط کرده‌اند.

در همین حال، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در جمع‌بندی ساعت امتیازی نشست امروز مجلس گفت که وظیفه‌ی نیروهای پولیس و ارتش تطبیق قانون و تأمین امنیت مردم است، اما برخی از افراد با استفاده از لباس نظامی به شخصیت‌های ملی، سیاسی و همچنان با نمایندگان مجلس بی‌احترامی می‌کنند.

آقای رحمانی به کمیسیون مصونیت، حقوق و امتیازات و کمیسیون امور داخلی مجلس نمایندگان هدایت داد که این قضیه را بررسی و نتایج آن را در نشست عمومی این مجلس ارائه کنند.

روز گذشته محمدمحسن وحدت، ولسوال حصه‌ی اول بهسود ولایت میدان‌وردک به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که مهدی راسخ از «ساحه‌ی نظامی» در این ولسوالی مطابق هدایت وزارت دفاع ملی بازداشت شده است.

آقای وحدت دلیل بازداشت آقای راسخ را فعالیت «نامناسب» خوانده بود.

او گفته بود: «نیروهای ارتش خود او (مهدی راسخ) را با یک میل تفنگچه‌اش و با احترام تمام به موترش نشانده و دو تانک [هاموی] را همرایش کرده‌اند که تا ساحه‌ی بامیان اسکورت (همراهی) کنند و باز طرف کابل.»

  پربازدید ترین