• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خیانت بزرگ دیگری از اشرف غنی

خیانت بزرگ دیگری از اشرف غنی

 مطابق فرمان اشرف‌غنی‌ و تصویب کابینه در هر ولایتی که بندبرق اعمار می‌شود، ده در صد زمین‌های اطراف‌بند به کوچی‌ها توزیع می‌شود. کسانی‌که بنام کوچی در سمت شمال و... جابجا می‌شوند از پاکستان هستند.

مطابق فرمان اشرف‌غنی‌احمدزی و تصویب کابینه در هر ولایتی که بندبرق اعمار می‌شود، ده در صد زمین‌های اطراف‌بند به کوچی‌ها توزیع می‌شود. همین اکنون با توجه به بند کمال‌خان در نیمروز شاه‌ و عروس در شمال کابل، بندسوختوک در دایکندی و شورابک در بدخشان زمین‌هایی در این ولایات به کوچی‌ها توزیع خواهند شد.

حقیقت این است که این سیاست ادامه‌ی سیاست اسلاف این شوونیست‌ها در جهت پشتونیزه کردن کل کشور و اشغال سرزمین‌های مردمان بومی، با هدف جا به جا کردن‌های جدید جمعیتی به نفع یک قوم خاص خواهد بود؛که در فرجام به سلطه‌ی کامل افغان‌ها(پشتون‌ها)خواهد انجامید.

کوچی‌ها هموطنان ما اند، می‌باید مطابق قانون و کنوانسیون‌های بین‌المللی در مورد مردمان فصل‌گرد(کوچی)به آن‌ها رسیدگی شود. ما خواهان خوشبختی و رفاه این هموطنان ما می‌باشیم؛ اما آن‌چه رژیم غنی انجام می‌دهد نه تنها مخالف قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است، که مطلقا معطوف به تحقق اهداف ظالمانه‌ی یک قوم خاص و در نهایت تکمیل نظام سلطه است،که پیامدی جز جنگ و بحران داخلی نخواهد داشت.

کوچی‌ها می‌باید میان کوچی‌گری و اسکان‌شدن یکی را انتخاب کنند روش شترمرغی عاقلانه و پسندیده نیست. این تکلیف باید روشن شود، که می‌خواهند کوچی بمانند یا در جاهای ثابت با روش عادلانه و منصفانه و بی‌آن‌که تهدیدی برای اقوام دیگر باشند مسکن‌گزین شوند. در این صورت نیز در مناطق خودشان مبتنی بر شباهت خانوادگی، فرهنگی و زبانی اسکان داده شوند.

با توجه به این سیاست‌های شوونیستی، قومگرایانه و پشتونوالی است که می‌‌گوییم دفاع از غنی‌احمدزی و تیم او و سیاست‌های فاشیستی او خیانت آشکار است.به هیچ عنوانی دفاع از غنی‌احمدزی توجیه‌پذیر نیست. هر روزی که می‌گذرد مردم ما را از یک مصیبت به مصیبت دیگر،از نفاق به نفاق دیگر و از بحران به بحران دیگر پرتاب می‌کند.

کوچی در بین پشتون(افغان) و در بین اقوام دیگر وجود ندارد. این‌هایی‌که در بین قوم پشتون بنام کوچی هستند در کابل زمین و خانه دارند. در شمالی زمین و خانه دارند. در بغلان زمین و خانه دارند. در ننگرهار و... زمین و خانه دارند. در دبی و... نیز زمین و خانه دارند. از پشتون غیر کوچی کرده جای‌داد و قدرت و... دارند.
کوچی یک امتیاز قومی است‌که جناب مولوی تره‌حیل و... می‌گیرند. کسانی‌که بنام کوچی در سمت شمال و... جابجا می‌شوند از پاکستان هستند.

کامبیز پویا

  پربازدید ترین