• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رحمانی: برخورد نیروهای امنیتی با مهدی راسخ قابل تحمل نیست

رحمانی: برخورد نیروهای امنیتی با مهدی راسخ قابل تحمل نیست

میررحمان رحمانی؛ رئیس مجلس نمایندگان می‌گوید که نیروهای امنیتی مسئولیت تامین امنیت مردم را دارند و باید همواره مورد حمایت قرار گیرند،‌ اما یک‌عده با استفاده از لباس نظامی به شماری از شخصیت‌ها بی‌حرمتی می‌کنند که این قابل تحمل نیست.

رئیس مجلس نمایندگان در جمع‌بندی بحث آزاد امروز چهارشنبه، 1 ثور گفت که برخورد نیروهای امنیتی با مهدی راسخ، نماینده میدان وردک باعث نگرانی جدی مجلس شده است. به گفته او،‌ جایگاه نمایندگان مردم بر اساس مصونیتی که در قانون اساسی آمده است، تامین شود.

آقای رحمانی همچنین به کمیسیون‌های امنیت داخلی و مصونیت، حقوق و امتیازات وظیفه سپرد تا این موضوع را بررسی و نتیجه آن را در جلسه عمومی مطرح کنند.

مهدی راسخ؛ نماینده مردم میدان وردک در مجلس ادعا دارد که روز گذشته، موتر حامل او مورد شلیک مستقیم نیرو‌های امنیتی قرار گرفته است.

او می‌گوید: «حمله بر جانم به امر ستاد فرماندهی ارتش و یک دسیسه برای ترورم بود.»

آقای راسخ افزوده است: «حمله بر جانم، حمله بر خانه‌ ملت است؛ اگر پی‌گیری نشود از وکالت استعفا می‌دهم.»

از سوی دیگر، نیلوفر ابراهیمی؛ عضو دیگر مجلس نمایندگان رئیس جمهور اشرف غنی را متهم به 200 مورد نقض قانون اساسی کرد و گفت که حمله نیروهای امنیتی بر جان مهدی راسخ، نماینده مردم میدان وردک در بهسود خلاف قانون است.

این عضو مجلس افزود که نیروهای امنیتی نباید قومی عمل کنند و باید عاملان حمله بر مهدی راسخ مورد بازپرسی قرار گیرند.

حمله کوچی‌ها در بهسود
این در حالی است که منابع محلی در میدان وردک می‌گویند که شماری از کوچی‌ها در مرکز بهسود حمله کرده و بیش از 130 مواشی را با خودشان برده‌اند.

محمد سردار بختیاری؛ عضو شورای ولایتی میدان ودرک به خبرگزاری افق گفت که شماری از کوچی ها روز دوشنبه، 30 حمل 130 مواشی و چوپان را با خود برده‌اند که پس از چند ساعت چوپان محل را رها کرده اما مواشی را با خود برده‌اند.

  پربازدید ترین