• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صالح: با مقام های نظامی پاکستان بحث های صادقانه داشتیم

 صالح: با مقام های نظامی پاکستان بحث های صادقانه داشتیم

معاون اول ریاست جمهوری کشور گفته است که مقامات کشور با لوی درستیز اردوی پاکستان و رییس آی اس آی "بحث های صادقانه و صریح" داشتند.

معاون اول ریاست جمهوری کشور با اشاره به سفر جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل گفته که افغانستان منتظر اقدامات متقابل پاکستان است.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در توییتر خود نوشته،‌ حکومت افغانستان در اقدامات خود "صادق و جدی" بوده است.

معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در مورد این اقدامات افغانستان یا اقدامات متقابل پاکستان جزییات نداده است.

این در حالی است که جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان و جنرال فیض حمید، رییس اداره استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی، روز گذشته (دوشنبه 20 ثور) وارد کابل شده و با محمداشرف غنی رییس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کردند.

معاون اول ریاست جمهوری کشور گفته است که مقام‌های افغان با لوی درستیز اردوی پاکستان و رییس آی اس آی "بحث های صادقانه و صریح" داشتند.

آقای صالح افزود که نقش منطقه و همسایه های افغانستان در روابط این کشور با جهان مهم تر از قبل شده است.

در همین حال، ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در ملاقاتی که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با لوی درستیز پاکستان و لوی درستیز بریتانیا داشت، روی روند صلح، روابط کابل و اسلام آباد و نقش پاکستان در روند صلح بحث شد.

رییس جمهور غنی در این دیدار گفته است که دو کشور همسایه راهی به جز احترام متقابل، حسن همجواری و همکاری اقتصادی ندارند.

رییس ستاد ارتش پاکستان باجوه همچنان با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، دیدار کرد.

در خبرنامه دفتر آقای عبدالله آمده است که در این دیدار، رییس ستاد مشترک پاکستان گفت که کشورش معتقد است که راه‌حل نظامی در افغانستان وجود ندارد؛ یگانه راه حل دست‌یافتن به یک موافقۀ سیاسی از طریق مذاکره و تفاهم روی تشکیل یک حکومت همه‌شمول و تدویر انتخابات است.

آقای عبدالله دی این دیدار گفت که اگر طالبان خواهان تحمیل راه‌حل نظامی باشند، این رویکرد باعث تدوام جنگ و مخالفت مردم در برابر آنان خواهد شد.

  پربازدید ترین