• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آیت‎ الله شبیری زنجانی: انفجار تروریستی غرب کابل، هیچ نسبتی با دین اسلام ندارد

 آیت‎ الله شبیری زنجانی: انفجار تروریستی غرب کابل، هیچ نسبتی با دین اسلام ندارد

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در پیامی انفجار تروریستی در نزدیکی مکتب سیدالشهدا در غرب کابل را محکوم کرده و گفته است که این رفتار وحشیانه، هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام و مرام انسانیت ندارد.

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی از مراجع دینی، با انتشار بیانیه ای، با خانواده قربانیان انفجار تروریستی در نزدیکی مکتب سیدالشهدا در غرب کابل ابراز همدردی کرده است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر تأثر برانگیز شهادت و مجروحیت ده‌ها دختر دانش‌آموز شیعه مدرسه سیدالشهداء کابل و تعداد دیگری از افراد بی‌گناه در ایام ماه مبارک رمضان، موجب تألم و تأسف فراوان شد.

این اولین بار نیست که مردم بی‌گناه افغانستان و منطقه، قربانی اعمال وحشیانه غیراسلامی و ضدانسانی می‌شوند و به نام دین، خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود. بی‌شک این رفتارهای وحشیانه هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام و مرام انسانیت ندارد.

 این‌جانب این مصیبت سنگین را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نیز به مردم شریف و ستمدیده افغانستان تسلیت عرض می کنم.

خداوند متعال، روح پاک شهدای این فاجعه را با حضرت امیرالمومنین (صلوات الله و سلامه علیه) محشور، و به مجروحان این جنایت هم شفای عاجل عنایت فرموده و با لطف خویش دوران محنت و مصیبت این مردم شریف را هرچه زودتر به پایان برساند.

سید موسی شبیری زنجانی
27 رمضان المبارک 1442
برابر با 20 اردیبهشت 1400

  پربازدید ترین