• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش آیت الله سیستانی به درگیری های فلسطین/ تایید مقاومت شجاعانه ملت فلسطین در برابر اشغالگران

 واکنش آیت الله سیستانی به درگیری های فلسطین/ تایید مقاومت شجاعانه ملت فلسطین در برابر اشغالگران

مرجعیت عالی شیعه عراق حمایت خود را از "مقاومت شجاعانه ملت سربلند فلسطین" در برابر زورگویی اشغالگران صهیونیست اعلام کرد.

حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق بار دیگر حمایت خود را از ملت قدس اعلام داشته و ضمن آرزوی موفقیت برای آنها، ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین فراخواند.

در بیانیه دفتر معظم له " در واکنش به درگیری های مداوم در فلسطین اشغالی" آمده است:

"این مرجع دینی - بار دیگر - حمایت صریح خود را از مردم سربلند فلسطین در مقاومت شجاعانه خود در برابر اشغالگران، که به دنبال اشغال بیشتر سرزمین های فلسطینی و آواره کردن آنها از مناطق دیگر قدس الشریف هستند تایید می کند و ملت های آزاده را برای حمایت و پشتیبانی از آنها در به دست آوردن حقوق سرقت شده خود فرا می خواند.
برخوردهای خشونت آمیز این روزها در حوالی مسجد الاقصی و بقیه سرزمین های اشغالی بدون شک میزان مقاومت فلسطینیان در برابر اشغال بی رحمانه و وحشیانه و تجاوزات مداوم و تخلیه نکردن سرزمین های غصب شده را نشان می دهد."

حضرت آیت الله سیستانی اسفندماه سال گذشته در دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، نیز با یادآوری مساله فلسطین، آنرا بارزترین نمونه ظلم و ستم علیه یک ملت خاطرنشان کردند.

ایشان از بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی که اکثر مردم در کشورهای مختلف به ویژه در منطقه ما از آن رنج می برند، سخن گفتند و خاطرنشان ساختند که بسیاری از مردم در این منطقه همچنان از جنگ ها، اعمال خشونت، محاصره اقتصادی و آوارگی و بسیاری امور دیگر رنج می برند که نمونه آن ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی است.

به گزارش العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی پس از تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان محله شیخ جراح در قدس و سپس تعرض به نمازگزاران فلسطینی در مسجد مقدس الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس از طریق ایجاد درگیری داخل مسجد و استفاده از سلاح، باتوم و شلیک گازهای اشک آور به محاصره نمازگزاران و روزه داران در آن مکان پرداختند و شعله درگیری های گسترده با فلسطینیان بی سلاح را برافروختند.

رژیم صهیونیستی با اقدامات بی پروا و هتاکانه علیه ملت فلسطین و به ویژه هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان، خط قرمز مقاومت فلسطین را رد کرد و به رغم هشدارهای مقاومت برای پایان دادن به اینگونه اقدامات و بی توجهی صهیونیست ها به این هشدارها در نهایت با پاسخ موشکی فلسطینیان مواجه شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

  پربازدید ترین