• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور غنی با رئیس جمهور منتخب ایران

 گفتگوی تلفنی رئیس جمهور غنی با رئیس جمهور منتخب ایران

 رئیس جمهور، اشرف غنی در گفتگوی تلفنی با آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران، ضمن تبریک به مناسبت پیروزی وی در انتخابات، ابراز امیدواری کرده که در دوره جدید ریاست جمهوری وی، روابط و مناسبات بین دو کشور گسترش یابد.

ارگ در خبرنامه ای نوشته که رئیس جمهور، محمد اشرف غنی، شب گذشته در تماس تلفنی با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور تبریک گفت و برایش موفقیت آرزو نمود.

در این صحبت تلفنی، رئیس جمهور غنی، گفته که افغانستان و ایران دو کشور همسایه و برادر هستند و  آرزومندم که انتخاب شما منحیث رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، باعث گسترش بیشتر مناسبات و همکاری ها در عرصه های مختلف میان دو کشور گردد.

ارگ گفته که در مقابل، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران از تماس تلفنی رئیس جمهور غنی، ابراز امتنان نمود و بر گسترش و تعمیق روابط و همکاری ها میان دو کشور، تاکید ورزید.

پیش از این نیز برخی از شخصیت های سیاسی و مقامات دولتی، پیروزی آقای رئیسی در انتخابات آن کشور را تبریک گفته بودند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی دو روز قبل، ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان پیروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور افغانستان و ایران بیش از پیش تقویت گردد.

عبدالله گفته بود که انتظار داریم با پیروزی جناب ابراهیم رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریزم و هراس‌افکنی بیشتر از پیش گسترش یابد و تقویت گردد.

حنیف اتمر وزیر خارجه نیز روز یکشنبه، در پیامی ضمن تبریک انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، گفت که امیدواریم در این دوره از ریاست جمهوری اسلامی ایران، پیوند برادری و دوستی بر اساس مشترکات میان دو کشور، بیشتر از پیش ارتقأ یابد.

  پربازدید ترین