• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عطامحمد نور: طالبان در یک دست شان قرآن و در دست دیگرشان شمشیر گرفته اند

 عطامحمد نور: طالبان در یک دست شان قرآن و در دست دیگرشان شمشیر گرفته اند

 عطامحمد نور یکی از اعضای بلندپایه حزب جمعیت، همزمان با تشدید حملات طالبان بر مناطقی از ولایت بلخ، گفته که طالبان با آنکه بارها پیام صلح فرستادند، اما در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر گرفته‌اند.

عطامحمد نور عضو ارشد حزب جمعیت افغانستان و والی اسبق ولایت بلخ امروز (سه شنبه) در فیسبوکش نوشته که هم‌‌زمان با تشدید حملات طالبان در شمال ‌‌و ولایت بلخ، طی تماس‌ها، صحبت و هم‌آهنگی با احزاب سیاسی و شخصیت‌های تاثیر گذار، اکثریت احزاب سیاسی به فراخوان بسیج ملی جمعیت اسلامی پاسخ مثبت داده، اعلام آمادگی نمودند.

نور نوشته است که با استقبال اکثریت احزاب سیاسی و شخصیت‌های متنفذ از اعلام بسیج ملی، ده‌ها گروه خودجوش در بیست و چهار ساعت گذشته شکل گرفت و به یاری خداوند در مسیر مبارزه با طالبان به صورت مشترک به پیش می‌رویم.

در پیام او آمده است که در روزهای گذشته تلاش‌های والی بلخ، برخی نمایندگان با عزت بلخ در شورای ملی، رییس، معاون و برخی اعضای محترم شورای ولایتی بلخ، مسؤولان نیروهای دفاعی و امنیتی (قول اردوی شاهین و پولیس بلخ) نمایندگان احزاب سیاسی، فرماندهان پیشین در شمال و سایر ولایت و دسته‌های جوانان شجاع برای شکل‌دهی بسیج ملی در برابر طالبان در سراسر کشور، درخور ستایش و سپاسگزاری است.

او می گوید که گروه طالبان با آنکه بارها به ما‌ پیام صلح فرستادند، اما دیده می‌شود که در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر گرفته اند. ما با آنکه به آوردن صلح مصمم هستیم، اما اگر طالبان جنگ می‌خواهند، همان طوری که در گذشته نیز شمال به گورستان آنان مبدل شده بود، این‌بار نیز نه‌تنها شمال که هرگوشه‌ی این کشور به گورستان طالبان تبدیل می‌گردد.

این در حالیست که در روزهای گذشته، طالبان حملات گسترده ای برای تصرف ولایت بلخ آغاز کردند و موفق شدند مناطقی را نیز به کنترول شان درآورند.

در همین حال غلام سخی لاله، عضو شورای ولایتی بلخ روز گذشته به رسانه ها گفت که ولسوالی زارع این و لایت قبلا سقوط کرده بود، ولسوالی شولگر، دولت آباد و چاربولک امروز سقوط کرده است.

اما امروز فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع به آوا گفت: عملیات بازپس‌گیری ولسوالی‌های از دست رفته شمال و شمال‌شرق طی پلانی آغاز گردیده و به زودی این ساحات به کنترول نیروهای امنیتی در می‌آیند.

به گفته‌ی او، شب گذشته در عملیات‌ نیروهای امنیتی، ولسوالی بلخ، ولایت بلخ و دوشی بغلان از وجود طالبان پاک‌سازی گردیده و در بلخ طالبان بیش از 30 کشته برجای گذاشته‌اند.

  پربازدید ترین