• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سه ولسوال نام نهاد طالبان در سمنگان و تخار کشته شدند

سه ولسوال نام نهاد طالبان در سمنگان و تخار کشته شدند

منابع امنیتی در ولایت سمنگان می‌گویند که ولسوالان نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی‌های فیروزنخچیر و دره‌صوف پایین این ولایت کشته شده‌اند. وزارت داخله نیز از کشته شدن ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی رستاق تخار خبر داده است.

عبدالمنیر رحیمی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان به رسانه‌ها گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (دوشنبه، 31 جوزا) بر پاسگاه‌های امنیتی ولسوالی فیروزنخچیر به‌گونه‌ی تهاجمی حمله کرده بودند.

آقای رحیمی همچنین گفت که این جنگ‌جویان طالب هدف حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی و دفاعی قرار گرفت.

به‌گفته‌ی او، در نتیجه‌ی این حملات 19 عضو طالب به‌شمول قاری قادر و قاری ظریف، ولسوالان نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی‌های فیروزنخچیر و دره‌صوف پایین کشته شده‌اند.

او گفت که در میان کشته‌شدگان «بچه پاچا»، مسئول قطعه لایزری برای ولسوالی خلم بلخ و قاری هلال، از افراد کلیدی طالبان نیز شاملند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان در ادامه گفت که در نتیجه‌ی این حملات هوایی و زمینی، یک عراده موتر فولدر، چندین عراده موترسایکل، سلاح‌های سبک و سنگین طالبان از بین رفته است.

در همین حال، احمدضیا ضیا، معاون سخن‌گوی وزارت داخله از کشته شدن ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی رستاق ولایت تخار خبر داده است.

آقای ضیا همچنین گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی حملات طالبان بر ولسوالی رستاق را با شکست مواجه کرده‌اند. در جریان این درگیری‌ها، پنج طالب به‌شمول ابویوسف، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی رستاق کشته و سه طالب دیگر زخمی شده‌اند.

روز گذشته نیز قول اردوی 209 شاهین اعلام کرده بود که بریالی، ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی شولگره‌ی ولایت بلخ و شش عضو دیگر این گروه در دو حمله‌ی هوایی کشته شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

  پربازدید ترین