• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمیته بین المللی صلیب سرخ: افغانستان یکی از مرگ بارترین نقاط جهان است

کمیته بین المللی صلیب سرخ: افغانستان یکی از مرگ بارترین نقاط جهان است

گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید افغانستان یکی از مرگ‌بارترین نقاط جهان بوده و اکثریت قربانیان جنگ زنان و کودکان اند.

گزارش می‌افزاید که این کمیته در شش ماه اول سال جاری در معالجۀ 49 هزار و 500 زخمی کمک کرده است.

صلیب سرخ می‌گوید که با درنظرداشت این ارقام روزانه 270 نفر به معالجه نیازمند بوده که اکثر آنها شدیدا زخمی می‌باشند.

این کمیته در گزارش خود که روز چهارشنبه (21 جولای) نشر کرد، می‌افزاید که در شش ماه گذشته تنها در شفاخانۀ میرویس شهر قندهار به معالجه 2،366 نفر از زخمی‌ها کمک کرده که با اسلحه گرم زخمی شده بودند.

این گزارش کمک درمانی صلیب سرخ از اول جنوری تا پایان ماه جون را دربر می‌گیرد؛ اما بعد از این مدت جنگ‌ها در چند هفته اخیر در قندهار شدت گرفته است.

محمد داوود فرهاد؛ رئیس شفاخانه میرویس به رادیو آزادی گفت که در مدت بیش از یک هفته تقریبا 250 نفر از زخمیان معالجه شده‌اند.

فرهاد می‌گوید: "در 10 روز گذشته از مناطق جنگ در میرویس مینه، شهر کهنه، حوزۀ چهاردهم، میربازار، دند، دامان، کوتل مرچه، ارغنداب و شاه ولی کوت، از این مناطق 346 زخمی به ما آورده شده‌اند که از جمله 248 نفر غیرنظامی اند."

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که شمار زخمی‌ها در شش ماه اول سال جاری در قندهار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر شده است.

ایلوی فیلون؛ رئیس کمیتۀ صلیب سرخ برای افغانستان از طرفین درگیر جنگ می‌خواهد برای حفاظت غیرنظامیان تلاش‌های بیشتر انجام دهند.

وی می‌افزاید که مسدود کردن سیستم آب، قطع جریان برق، هدف قرار دادن مرکزها و کارمندان صحی، زندگی مردم را دشوارتر کرده است.

  پربازدید ترین