• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک قایق حامل بیش از 200 پناهجوی افغانستانی در ترکیه متوقف شد

 یک قایق حامل بیش از 200 پناهجوی افغانستانی در ترکیه متوقف شد

 مقامات دولت ترکیه اعلام کردند که یک قایق که حامل بیش از 200 پناهجوی افغانستان و تعدادی مهاجر از دیگر کشورها بود، را متوقف کرده و این پناهجویان را به شهری در غرب این کشور، منتقل کردند.

رسانه های ترکیه ای اعلام کردند که قایق حامل 231 مهاجر از کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان و اریتره توسط نیروی دریایی ترکیه در دریای اژه متوقف شد. گفته می‌شود این مهاجران به همراه دو خدمه ترک‌تبار این قایق به شهر آیواجیک، واقع در غرب ترکیه منتقل شده‌اند.

روز گذشته (چهارشنبه، ششم اسد) محافظان ساحلی ترکیه قایقی را در دریای اژه متوقف کردند و همه سرنشینان آن را به مرکز استرداد مهاجران واقع در شهر آیواجیک منتقل کرده است.

این قایق حامل 231 مهاجر بود که از آن بین 208 نفر افغانستانی و 23 مهاجر دیگر از کشورهای ایران، پاکستان و اریتره بوده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که مسیر این قایق کشور ایتالیا بوده باشد.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد گزارشی را منتشر کرده که در سال گذشته، 100 هزار شهروند افغانستان از ترکیه تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

در همین رابطه، دولت ترکیه اقدام به ایجاد یک دیوار در مرز خود با ایران کرده است. این دیوار با 64 کیلومتر طول با هدف مانع شدن از عبور مهاجران افغانستان از خاک ایران به شهر وان ترکیه احداث می‌شود.

  پربازدید ترین