• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آفریقای جنوبی پذیرایی از مهاجران افغانستانی را رد کرد

آفریقای جنوبی پذیرایی از مهاجران افغانستانی را رد کرد

آفریقای جنوبی اعلام کرد که این کشور توانایی پذیرفتن افغانستانی‌هایی را ندارد که بعد از قدرت گیری طالبان از افغانستان فرار کرده‌اند. شماری از پناهجویان افغانستانی در جریان عملیات تخلیه از کابل به اوگاندا انتقال داده شده‌اند.

وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که از این کشور خواسته شده تعدادی از مهاجران افغانستانی را که بعد از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، از کابل به پاکستان انتقال داده شده‌اند بپذیرد.

به گفته این وزارت، مهاجران یاد شده تا زمانی در این کشور باید باقی بمانند که زمینه انتقال شان به یک کشور سوم فراهم گردد.

اداره روابط بین المللی و همکاری‌های وزارت خارجه در خبرنامه ای گفت: «متاسفانه افریقای جنوبی امکان پذیرفتن این پیشنهاد را ندارد.»

خبرنامه تاکید کرده است که افریقای جنوبی در گذشته به تعداد زیادی از مهاجران پناه داده و تلاش دارد به نیازهای آنان رسیدگی کند. این مهاجران از کمک‌های اجتماعی و صحی رایگان برخوردار هستند.

 در جریان عملیات تخلیه پناهجویان از کابل که دو هفته طول کشید، امریکا از چندین کشور جهان از جمله کشورهای افریقایی درخواست کرده بود تعدادی از مهاجران افغانستانی را در دوره انتظار برای بررسی درخواست انتقال شان به امریکا، بپذیرند.

هفته گذشته، بیش از 50 تن از مهاجران افغانستانی به یوگوندا انتقال داده شدند تا درخواست انتقال شان به امریکا در این کشور تحت بررسی قرار گیرد.

امریکا می‌گوید در جریان عملیات تخلیه حدود 120 هزار پناهجوی افغانستانی از طریق فرودگاه کابل به بیرون از افغانستان انتقال داده شده‌اند. تعداد زیادی از این پناهجویان در انتظار رفتن به امریکا در چندین کشور جهان از جمله‌ پولند، مقدونیای شمالی، البانیا، اوگاندا، مکسیکو و پایگاه رامشتاین در آلمان جابجا شده‌اند.

  پربازدید ترین