• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرزی: طالبان برای برقراری ثبات در کشور هرچه زودتر دولت فراگیر را اعلام کند

 کرزی: طالبان برای برقراری ثبات در کشور هرچه زودتر دولت فراگیر را اعلام کند

 رئیس‌جمهور سابق کشور از طالبان خواست هرچه زودتر دولت فراگیر اعلام کند زیرا این اقدام به برقراری ثبات در کشور کمک می‌کند.

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق کشورمان به طالبان پیشنهاد داد هرچه زودتر دولت فراگیر تشکیل دهند چرا که این اقدام به برقراری ثبات کمک می‌کند.

وی با اشاره به دولت اعلام‌شده توسط طالبان گفت: «این دولت به‌عنوان سرپرست اعلام شده است، امید بود که دولت فراگیر باشد و تلاش نیز بر این است که فراگیر شود».

کرزی افزود: پس از اعلام دولت جدید، با رهبران طالبان که من صحبت کرده‌ام، آن‌ها نیز می‌گویند که تلاش این است که دولت فراگیر شود. مشورت ما هم به طالبان این است که هرچه زودتر دولت فراگیر تشکیل شود و هرقدر تمامی مردم افغانستان خود را در آن ببینند به همان اندازه سبب برقراری ثبات و خدمت به مردم خواهد شد.

«عبدالرحمن بن جابر آل‌ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه‌ قطر به‌همراه «محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی دولت قطر و هیئت همراهش در سفر به کابل با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای‌عالی مصالحه ملی دیدار کردند.

براساس بیانیه منتشرشده توسط شورای‌عالی مصالحه کشور، در این دیدار طرفها درباره تحولات اخیر افغانستان و ایجاد «نظام فراگیر» بحث و تبادل‌نظر کردند.

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق کشور دو روز قبل نیز با شماری از بزرگان، علمای دین و جوانان ولایت‌های مرکزی کشور دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشرشده توسط دفتر مطبوعاتی حامد کرزی، در این دیدار بزرگان و علمای مناطق مرکزی خواستار صلح و ثبات کامل و برقراری دولت فراگیر در کشور شدند.

  پربازدید ترین