• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احمد مسعود به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا دعوت شد

 احمد مسعود به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا دعوت شد

پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌ای خواستار دعوت احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شد.

به نقل از رسانه ها، پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌ 36 ماده‌ای خواستار دعوت احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شد.

در مقدمه این قطع‌نامه آمده است که پاکستان توسط نیروهای ویژه و پشتیبانی هوایی، به طالبان در جنگ علیه نیروهای مقاومت ملی در پنجشیر کمک کرده است. گفته شده که پاکستان سال‌ها است، به عنوان پناه‌گاه امن برای طالبان عمل کرده است. پس از سقوط کابل پایتخت، احمد مسعود و تعدادی از فرماندهان وابسته به او برای دفاع از ولایت پنجشیر در آنجا مستقر شدند و در برابر گروه طالبان به مقاومت پرداختند.

هر چند در نخست، تلاش‌هایی برای حل مسالمت آمیز موضوع پنجشیر صورت گرفت اما دیدارهای طالبان با مسئولین جبهه مقاومت ملی افغانستان بی‌نتیجه ماند و در نهایت طالبان طی چند روز مقام ولایت و فرماندهی آن را تصرف کردند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی و معاون وزارت و اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که با تصرف پنجشیر جنگ در افغانستان پایان یافته است. اما جبهه مقاومت ادعا می‌کند که مقاومت پایان نیافته بلکه تازه آغاز شده است.

  پربازدید ترین