• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پناهجویان در انگلیس: با ما مثل زندانی رفتار می شود

پناهجویان در انگلیس: با ما مثل زندانی رفتار می شود

شماری از پناهجویان افغان با انتقاد از بدرفتاری با آن‌ها در انگلیس تاکید کردند که با پناهجویان مانند زندانی رفتار می‌شود.
به گزارش تسنیم، شماری از پناهجویان افغان که توسط انگلیس از افغانستان تخلیه شدند با انتقاد از شرایط خود و بدرفتاری با آن‌ها می‌گویند که با پناهجویان مانند «زندانی» رفتار می‌شود.
پس از تصرف کابل توسط طالبان، هزاران نفر از مقامات و پرسنل نظامی افغان که به نیروهای ناتو کمک می‌کردند از افغانستان تخلیه شدند و به دلیل اینکه افغانستان در «فهرست قرمز» سفر قرار دارد، برای مدتی در قرنطینه قرار گرفتند.

به گزارش «گاردین»، برخی از پناهجویان می‌گویند که هیچ خبری از محل اقامتی که دولت انگلیس به عنوان بخشی از طرح اسکان مجدد به آن‌ها وعده داده بود را دریافت نکرده‌اند، در اتاق‌های خود بدون اینکه قادر به تنفس هوای تازه باشند حبس شده‌اند، هیچ خبری از زمان خروج خود از این وضعیت ندارند و این قضیه بر سلامت روانی آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

«حسب نورالدین» مدیر سابق دفتر دادستان کل افغانستان که 20 روز گذشته در قرنطینه حضور دارد، در این باره گفت: ما اینجا مثل زندانی هستیم، در 24 ساعت تنها اجازه داریم 15 دقیقه بیرون برویم، بچه‌های زیادی اینجا حضور دارند، آن‌ها از شرایط خسته شده‌اند و دایم گریه می‌کنند.
وی با اظهار اینکه هیچ اطلاعاتی از طرف مقامات انگلیسی به آن‌ها نرسیده است، افزود: هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد، شاید ما را یک ماه حتی دو ماه نگهدارند.

یکی دیگر از پناهجویان که 20 روز گذشته را در قرنطینه سپری کرده، با درخواست اینکه نامش فاش نشود، گفت: ما حتی نمی‌توانیم پنجره‌ها را برای آمدن هوای تازه به اتاق باز کنیم، اینجا کودکان هستند، بسیاری از مردم نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند، نمی‌توانند هیچ شکایتی کنند، کسی نیست که صدای آن‌ها را بشنود.

  پربازدید ترین