• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تنها مرجع رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغانستانی، اداره اتباع است

 اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران، در اطلاعیه ای خطاب به مهاجرین افغانستانی، شایعات مطرح شده در صفحات اجتماعی مبنی بر ادعای برخی افراد به عنوان نماینده مهاجرین را رد و تاکید کرد که مرجع رسیدگی به امور مهاجرین صرفا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی این وزارت و دستگاه ها و سازمان‌های ذیربط می باشد.

اداره کابل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران، اعلام کرده است که با توجه به تحولات اخیر افغانستان به تازگی گزارش‌هایی در صفحات اجتماعی مربوط به مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران منتشر شده که برخی افراد سودجو خود را به عنوان نماینده مهاجرین، آن هم از طرف مراجع دولتی یا دفتر نمایندگی سازمان ملل معرفی نمودند که این موضوع، سبب برخی سوء تفاهم‌ها و نگرانی‌ها گردیده است.

در ادامه اطلاعیه وزارت داخله ایران آمده است: بدین وسیله، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خطاب به مهاجرین افغانستانی اعلام می‌کند مرجع رسمی و قانونی رسیدگی به امور مهاجرین، صرفا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و دستگاه ها و سازمان های ذیربط می باشند و غیر از این هیچ مرجعی وجاهت قانونی ندارد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده که بر این اساس، اتباع و مهاجرین خارجی، کلیه اخبار و اطلاعات را از طریق سایت bafia.ir دنبال نمایند و ضمناً رسیدگی به مشکلات و امور مربوطه خود را از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های سراسر کشور و همچنین دفاتر امور خدمات اشتغال و اقامت اتباع خارجی خدماتی پیگیری نمایند، تا مورد سوء استفاده برخی افراد فرصت‌طلب قرار نگیرند.

این در حالی است که اخیرا نظام الدین قیصاری؛ از فرماندهان نظامی پیشین افغانستان با انتشار عکس هایی در شبکه های اجتماعی ادعا کرد که نماینده مهاجرین افغانستانی در تهران است و مشکلات آنها را پیگیری خواهد کرد.

  پربازدید ترین