• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر خارجه ازبکستان: دولت فراگیر با حضور گروه ها و اقوام مختلف در افغانستان تشکیل شود

 وزیر خارجه ازبکستان: دولت فراگیر با حضور گروه ها و اقوام مختلف در افغانستان تشکیل شود

وزیر خارجه ازبکستان در نشست تهران تصریح کرد: باید دولت فراگیر در افغانستان با حضور گروه‌ها و اقوام مختلف در این کشور تشکیل شود.

«عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان امروز (چهارشنبه) در دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه که در تهران در حال برگزاری است، طی سخنانی گفت: در حال حاضر گروهی در افغانستان به قدرت رسیدند که می‌خواهند از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند و در این زمینه، درخواست‌هایی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان بر مسائل مختلف در منطقه اثر دارد، خاطرنشان کرد: افغانستان در کنار چالش‌هایی که دارد، فرصت‌هایی را نیز پیشرو دارد و از ظرفیت‌های این کشور می‌توان برای انجام پروژه‌های اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

وزیر خارجه ازبکستان با بیان اینکه ما به دنبال توسعه افغانستان در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت‌ها می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

کامل اف با بیان اینکه ما می‌توانیم ارتباط‌گیری مستمر و مفیدی بین افغانستان و کشورهای همسایه ایجاد کنیم، به راه آهن اشاره کرد و افزود: آماده‌ کمک به افغانستان در حوزه آموزش و همچنین عرصه اقتصادی هستیم و بر این موضوع نیز تاکید داریم که باید دولت فراگیر در افغانستان با حضور گروه‌ها و اقوام مختلف در این کشور تشکیل شود.

وی افزود: جامعه بین‌المللی هم باید تعهداتش را در قبال افغانستان انجام دهد و گروه حاکم در افغانستان هم به مطالبات و انتظارات جامعه جهانی و مردم افغانستان توجه داشته و آن را عملیاتی کند.

  پربازدید ترین