• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران به صد هزار مهاجر افغانستانی در سیستان و بلوچستان خدمات ارائه کرد

 ایران به صد هزار مهاجر افغانستانی در سیستان و بلوچستان خدمات ارائه کرد

 مسئولان ایرانی می گویند که صد هزار مهاجر افغانستانی از خدمات اجتماعی و صحی در نقطه صفر مرزی در ولایت سیستان و بلوچستان این کشور، بهره مند شدند.

حسنعلی نوری، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی ـ اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 100 هزار مهاجر افغانستانی از خدمات اجتماعی و بهداشتی این نهاد در نقطه صفر مرزی شمال استان بهره‌مند شدند.

او بیان کرد که بدنبال بروز تحولات در افغانستان و علاقه اتباع این کشور برای مهاجرت به ایران قرارگاه بدون مرز انقلاب ذیل جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از 15 شهریور امسال با هدف خدمت‌رسانی به آنان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این مسیر نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی و جامعه ایمانی مشعر، به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر کمک‌هایی به این قرارگاه ارائه کرده اند.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی-اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ابتدای مسیر ورود و فعالیت این قرارگاه به مرز با هماهنگی اولیه با مرزبانی منطقه سیستان کار آغاز شد و با هماهنگی سردار ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان طی سه روز مجوز ورود و فعالیت گروه‌های جهادی در مرز میلک را دریافت کردیم.

به گزارش ایرنا؛ وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده از سوی ستاد مردمی جبهه فرهنگی-اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با ولایت نامه ورود رسمی قرارگاه به منطقه مرزی برای ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی نیز دریافت شد و حضور روزانه 30 تا 50 نفر خواهر و برادر، راننده و آشپز و حتی مهاجران مقیم ایران برای خدمات‌رسانی به مهاجران فعالیت دارند.

نوری خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات و آمار جمع آوری شده تعداد مهاجران افغانستانی ورودی ثبت شده در روزهای نخست روزانه سه تا پنج هزار نفر و در روزهای میانی فعالیت 2 هزار و 500 نفر و در روزهای اخیر نیز روزی سه هزار و 500 نفر رسیده است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی- اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در 40 روز حضور در نقطه صفر مرزی به 95 تا 100 هزار مهاجر افغانستانی خدمات‌رسانی شده است.

وی بیان کرد: ارائه بسته بهداشتی بانوان و نوزادان، نان، بسته فرهنگی، بسته غذایی، سه هزار بطری آب معدنی، یکهزار و 500 کیک و آب میوه، پخت و توزیع عدسی و تخم مرغ و سیب زمینی آب پز، 200 قوطی شیر خشک و اهدای 350 پرس غذای گرم برای مهاجرانی که با تاخیر از مرز خارج می‌شوند از جمله برنامه‌های انجام شده در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: انجام تست کرونا و ویزیت رایگان مهاجران ورودی از برنامه‌های اولویت‌دار این مدت بوده است.

  پربازدید ترین