• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران: حضور امریکا در غرب آسیا جز آشفته گی و نابسامانی برای مردم منطقه، نتیجه ای دیگری نداشت

ایران: حضور امریکا در غرب آسیا جز آشفته گی و نابسامانی برای مردم منطقه، نتیجه ای دیگری نداشت

عباس عراقچی، دبیر شورای راه‌بردی روابط خارجی ایران، ایالات متحده‌ی امریکا را مسوول اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان دانسته و افزوده است که حضور امریکا در منطقه‌ی غرب آسیا جز آشفته‌گی و نابسامانی برای مردم منطقه، نتیجه‌ای به‌دنبال نداشته است.

آقای عراق‌چی در دیدار با مِتِ کنودسن، معاون نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان گفته است که کشورش پی‌گیر روی‌کرد منطقه‌ای برای حل مسایل افغانستان، تشکیل حکومت فراگیر، تضمین امنیت افغانستان و منطقه‌های مرزی با ایران است.

این مقام مسوول ایرانی با مسئول دانستن آمریکا در اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان تاکید کرد: حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا جز آشفتگی و نابسامانی برای مردم منطقه نتیجه ای به دنبال نداشته است.

معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان هم در این ملاقات با قدردانی از نقش‌آفرینی موثر ایران در موضوع افغانستان و پذیرش آوارگان و پناهندگان افغانستانی بر ضرورت حفظ و تداوم رایزنی‌های سازمان ملل با ایران درباره این موضوع تاکید کرد.

کنودسن همچنین با تشریح وضعیت میدانی، بر ضرورت توجه جدی جامعه بین‌المللی به مشکلات اساسی مردم افغانستان به ویژه با توجه به نزدیکی فصل زمستان تاکید کرد.

  پربازدید ترین