• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سیگار: کابینه مردانه طالبان نشان می دهد که این گروه با هیچ کسی صلح نمی کنند

سیگار: کابینه  مردانه طالبان نشان می دهد که این گروه با هیچ کسی صلح نمی کنند

نهاد بازرس ویژه‌ امریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به سیگار در گزارشی گفته است که طالبان با معرفی کابینه‌ مردانه نشان دادند که نیازی به صلح با هیچ کسی به جز خود نمی‌بینند.

سیگار با استناد به یک گزارش سازمان ملل می‌گوید که حکومت سرپرست طالبان برای کسانی‌که به فراگیر بودن حکومت امیدوار‌ اند یا از آن حمایت می‌کنند، مایه‌ی ناامیدی است.

به گفته‌ این نهاد، ترکیب کاملا مردانه‌ کابینه‌ی طالبان بیش‌تر برای تحریک طراحی شده است و به جامعه‌ی جهانی و دیگر افغانستانی‌ها نشان می‌دهد که طالبان در حاضر هیچ دلیلی برای صلح با هیچ‌کسی به‌جز خود نمی‌بینند.

بر اساس گزارش سیگار، هیچ عضوی خارج از حلقه‌ی طالبان، چهره‌های حکومت پیشین یا رهبران گروه‌های اقلیت‌ها در کابینه‌ی طالبان حضور ندارند و بیش‌تر عضوهای کابینه‌ی طالبان عضو رهبری این گروه در دور اول حاکمیت آن‌ها در سال‌های 1996 تا 2001 بوده‌اند.

سیگار با نشر نام و سابقه‌ کاری وزیران کابینه‌ طالبان می‌گوید که محمدحسن آخند، رییس‌الوزرا «نخست وزیر» طالبان، دو معاون او و وزیر خارجه‌ی این گروه در فهرست تحریم سازمان ملل متحد قرار دارند.

دولت طالبان متشکل از کابینه‌ای است که همه اعضای آن طالبان و عمدتا پشتون هستند و هیچ جایگاه به سایر اقوام از جمله شیعیان هزاره در نظر گرفته نشده است.

  پربازدید ترین