• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله موشکی به ریاض پایتخت عربستان سعودی

حمله موشکی به ریاض پایتخت عربستان سعودی

 منابع خبری از حمله موشکی به ریاض، پایتخت عربستان سعودی و فعال شدن پدافند هوایی این کشور خبر دادند.

منابع خبری از حمله موشکی جنبش انصارالله یمن به ریاض، پایتخت عربستان سعودی خبر می‌دهند.

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شده است که یک موشک بالستیک که به سوی ریاض شلیک شده بود را رهگیری و سرنگون کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، سامانه پدافند هوایی عربستان سعودی بر فراز پایتخت فعال شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که پروازها به فرودگاه ریاض نیز به حالت تعلیق در آمده است.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی سفر خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را آغاز کرده و شامگاه امروز وارد مسقط، پایتخت عمان شد.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش سعودی در پنج روز گذشته 130 مرتبه استان صنعاء و هشت استان دیگر را بمباران کرده‌اند.

در این حملات حدود 50 نفر کشته یا زخمی شده‌ و جنگنده‌های ارتش سعودی 26 مرتبه چهار محله شهر صنعاء را بمباران کرده‌اند که آخرین آن شب گذشته در محله «الاعتاب» رخ داد و یک گاراژ خودروهای سنگین و یک انبار سوخت هدف قرار گرفت.

یک مقام یمنی تأکید کرد که نیروی هوایی ارتش سعودی در روزهای گذشته حملات علیه غیرنظامیان را در سایه سکوت جهانی افزوده‌اند. سخنگوی ائتلاف سعودی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که این حملات در چارچوب قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

شامگاه شنبه نیز یک انبار مواد غذایی در محله «الاعتاب» در شهر صنعاء هدف قرار گرفت. جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطق «النهضه»، «مذبح» و اطراف دانشکده نظامی و فرودگاه بین‌المللی صنعاء را نیز بمباران کردند که در مجموع 13 نفر کشته و زخمی شدند.

در این خصوص یک منبع در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به خبرگزاری سبأنت گفت که صنعاء می‌تواند در زمان و مکان مناسب به تجاوزات ریاض و ابوظبی پاسخ دهد، ولی همچنان به صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن پایبند است، اما با این حال، تداوم تجاوز نظامی، محاصره فراگیر را نخواهد پذیرفت.

  پربازدید ترین