خبرگزاری افغان ایرکا | Afghan Irca News Agency
تاریخ انتشار: 1405/04/02 17:12کد خبر: 119198

عمان بر عبور «بدون عوارض» از تنگه هرمز تأکید کرد

عمان بر عبور «بدون عوارض» از تنگه هرمز تأکید کرد - خبرگزاری افغان ایرکا

سلطنت عمان تعهد خود را به عبور «بدون عوارض» از تنگه هرمز مجدداً تأیید کرد.

زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

 آناتولی نوشت: بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، اواخر روز دوشنبه پس از گفتگو با مقامات ارشد ایرانی در مسقط، تعهد کشورش به قوانین بین‌المللی و عبور ایمن «بدون عوارض» از تنگه هرمز را مجدداً تأیید کرد.

البوسعیدی در بیانیه‌ای که در پلتفرم رسانه اجتماعی آمریکایی X منتشر شد، گفت: گفتگوها با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، بر تفاهم‌نامه اخیر ایران و آمریکا، «به ویژه بند مربوط به تنگه هرمز» متمرکز بود. البوسعیدی گفت: «ما تعهد به قوانین بین‌المللی و عبور ایمن بدون عوارض را تأیید کردیم.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که قطر و پاکستان، میانجیان صلح، روز یکشنبه پس از پایان مذاکرات آمریکا و ایران در تفرجگاه بورگن‌استوک سوئیس، بیانیه مشترکی منتشر کردند و گفتند که طرفین توافق کرده‌اند که یک «هسته کاهش تنش» با مشارکت آمریکا، ایران و لبنان با تسهیل دو میانجی ایجاد کنند تا پایبندی به توقف عملیات نظامی در لبنان طبق یادداشت تفاهم اسلام‌آباد تضمین شود.

  • منبع: خبرگزاری افغان ایرکا
  • لینک کوتاه

تگ‌ها:

نظرات مخاطبان