• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمایت امریکا از داعش علیه کشورهای اسلامی

حمایت امریکا از داعش علیه کشورهای اسلامی

به نقل از دیلی پاکستان، حافظ سعید سرکرده لشکر طیبه و حزب مسلم لیگ ملی پاکستان در سخنانی در لاهور اظهار داشت: امریکایی ها از تکفیری های داعش علیه کشورهای اسلامی در جهان استفاده می کنند...

سرکرده لشکر طیبه پاکستان همچنین در مورد وضعیت جاری افغانستان گفت: امریکا در این کشور با شکست مواجه شده و مسوول ناکامی های خود را کشور پاکستان معرفی می کنند. حافظ سعید از مقامات پاکستانی خواست تا در مقابل اقدامات رییس جمهور امریکا، روابط خود را با چین و روسیه مستحکم تر نماید. وی افزود: قدرت های جهانی همچون امریکا که نمی توانند در مقابل پاکستان ایستاده‌گی نمایند سعی دارند این کشور را هدف حملات گوناگون خود قرار دهند. حافظ سعید اقدام امریکایی ها در حمایت از داعش را تهدیدی علیه امنیت و تمامیت ارضی پاکستان خواند.

این درحالی‌ است که حافظ سعید و لشکر طیبه پاکستان در عرصه ی بین المللی من‌حیث یکی از گروه‌ های تروریستی شناخته می‌ شود که مسوول قتل شمار زیادی از افراد بی گناه در حملات تروریستی می ‌باشند. وزارت عدلیه امریکا در می سال 2008، حافظ سعید را من‌حیث یک تروریست بین المللی معرفی نمود و در ماه دیسِمبر همان سال، سازمان ملل متحد نیز وی را در لست سیاه خود اضافه کرد. ماه نووِمبر سال 2017 عیسوی بود که محکمه ای در پاکستان حافظ سعید را با صدور حکمی از زندان آزاد کرد که با واکنش گوناگون جهانی روبرو شد. امریکا که از حافظ سعید من‌حیث یک تروریست بین المللی یاد می ‌کند، در واکنش به آزادی وی گفت که رهایی سرکرده لشکر طیبه از سوی پاکستان نشان داد که آن کشور مخالف اقدام جدی در برابر تروریست ها می ‌باشد.

  پربازدید ترین