• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

128 تن در یک حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند

128 تن در یک حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند

در یک انتحاری که گردهمایی انتخاباتی حزب عوامی بلوچستان را روز جمعه (22 سرطان) هدف قرار داد، 128 کشته شدند.

انفجار انتحاری ظهر جمعه در یک گردهمایی انتخاباتی روی داد. این بزرگ‌ترین حمله در پاکستان در یک سال اخیر و سومین حمله به گردهمایی‌های انتخاباتی در طول یک هفته بوده است. انتخابات پاکستان قرار است روز 25 جولای، برگزار شود.

 گروه داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

موج خشونت‌ها در میانه کارزار انتخاباتی پاکستان همزمان با بازگشت نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین این کشور افزایش یافته است. نواز شریف که جمعه 6 جولای به طور غیابی به 10 سال زندان محکوم شد با وجود خطر زندانی شدن به پاکستان بازگشت.

آقا عمر بانگل‌زی، وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان به خبرگزاری رویترز گفت که تعداد تلفات این حمله به 128 نفر افزایش یافته و بیش از 150 تن زخمی شده اند.

مقام های پاکستانی گفته اند که دراین گردهمایی بیش از هزار تن شرکت کرده بودند.

این درحالی است که در سال 2017 نیز گروه داعش مسوولیت حمله بریک زیارت در جنوب پاکستان را که درآن 83 تن کشته شدند و بیش از 150 زخم برداشته بودند، گرفته بودند.

مقام‌های ارشد محلی در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرده اند که، در جریان این حمله انتحاری نواب‌زاده سراج ریسانی، کاندیدای حزب عوامی بلوچستان نیز کشته شده است.

ریسانی دومین کاندید انتخاباتی است که در این هفته در خشونت های پیش از انتخابات کشته می شود.

این درحالی است که پیش از این حمله کاروان اکرم خان درانی در شهر شمالی بنو پاکستان مورد حمله قرار گرفت که درنتیجه چهار تن کشته شدند.

مسوولیت این حمله را طالبان پاکستانی به عهده گرفتند.

  پربازدید ترین