• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک شهید و 50 زخمی در پنجاهمین راهپیمایی «حق بازگشت»

یک شهید و 50 زخمی در پنجاهمین راهپیمایی «حق  بازگشت»

وزارت صحت عامه نوار غزه اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به پنجاهمین جمعه «حق بازگشت»، یک فلسطینی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

پنجاهمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره نوار غزه فلسطین دیروز جمعه در مرزهای این منطقه با سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت افراد شرکت‌کننده در این راهپیمایی آتش گشودند.

وزارت صحت عامه نوار غزه گزارش داد که در این حمله، 50 تن از فلسطینیان شرکت کننده در این راهپیمایی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که یکی از زخمی‌ها بر اثر شدت جراحت وارده، به شهادت رسیده است.
 
به گزارش مرکز رسانه‌ای فلسطین، نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنین به سمت فلسطینیان در شرق نوار غزه نارنجک‌های حاوی گاز اشک آور شلیک کرده‌اند که در این بین یک نیروهای امدادرسان به نام «محمد ابوجزر»، 24 ساله، از ناحیه صورت زخمی شد.
 
راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از  30 مارس 2018 (10 حمل 1397) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

بر اساس آمار وزارت صحت نوار غزه، تاکنون بیش از 270 نفر در این راهپیمایی‌ها شهید و بیش از 25 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

  پربازدید ترین