• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نتانیاهو: کشورهای عربی سریع تر از فلسطینی ها به سمت اسرائیل می آیند

نتانیاهو: کشورهای عربی سریع تر از فلسطینی ها به سمت اسرائیل می آیند

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه کشورهای عربی، تل‌آویو را متحدی در برابر ایران می‌دانند گفت که آنها سریع‌تر از فلسطینی‌ها به سمت پذیرش سازش با تل‌آویو حرکت می‌کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که کشورهای عربی در منطقه غرب آسیا سریع‌تر از فلسطینی‌ها به سمت توافق سازش رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» پیش می‌روند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» نتانیاهو با بیان اینکه کشورهای عربی منطقه در مقایسه با فلسطینی‌ها عجله بیشتری برای به‌رسمیت شناختن رژیم اسرائیل دارند، مدعی شد: «آنها دیگر اسرائیل را به عنوان دشمن خود نمی‌شناسند، بلکه به‌عنوان متحدی در برابر ستیزه‌جویی ایران می‌دانند».

وی این اظهارات را در تاریخ 13 می (23 ثور) در گفت‌وگو با «دیوید هریس» مدیر کمیته یهودیان آمریکا به زبان‌آورده بود که برای اولین بار روز گذشته (دوشنبه) به‌صورت عمومی منتشر شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به تمایل کشورهای عربی برای خرید فناوری‌های امنیتی از رژیم صهیونیستی، افزود: «در خیلی از موارد، کشورهای عربی سریع‌تر از فلسطینی‌ها به سمت ما حرکت کرده‌اند. فلسطینی‌ها اما سعی می‌کنند مانع این فرایند عادی سازی شوند».

نتانیاهو با بیان اینکه عکس تصور تاریخی، این کشورهای عربی هستند که احتمالا فلسطینی‌ها را به پذیرش سازش با تل‌آویو مجبور کنند، ادامه داد: «این امر همین الان اتفاق نمی‌افتد اما (آنها) گام به گام در حال رفتن به سمت عادی‌سازی مسالمت‌آمیز هستند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا از رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که کاهش حمایت دموکرات‌ها از تل‌آویو باعث نگرانی آنها خواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «در هر توافق آتی با فلسطینی‌ها، این اسرائیل است که باید مسئولیت امنیتی کرانه باختری را برعهده داشته باشد».

نتانیاهو در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت: «ایران بسیار خطرناک است. با پول‌هایی که از توافق هسته‌ای به‌دست آوردند، به توسعه امپراطوری خود ادامه دادند. خاورمیانه اکنون در میان بازوان شیطانی آنهاست».

وی همچنین روز گذشته طی سخنرانی در «تلة الذخیره» (پایگاهی نظامی در شمال قدس شرقی) با ادعای اینکه ایران سالانه چند ده میلیون دلار به جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان کمک می‌کند، گفته بود: «کشورهای همسایه از جمله کشورهای عربی این موضوع را می‌دانند و یکی از دلایل نزدیکی آنها به اسرائیل همین است. اسرائیل خطر تهدیدات ایران را دستکم نمی‌گیرد اما تحت تأثیر آن هم قرار نمی‌گیرد».

وی در حالی این ادعاها را به زبان آورد که در چند هفته اخیر و در پی تنش‌‌‌زایی‌های مقام‌های دولت آمریکا بر سر توافق هسته‌ای و تهدید ایران، سکوتی عجیب پیشه کرده بود به طوری‌که خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»  در تحلیلی به بررسی این سکوت معنادار نتانیاهو پرداخته و نوشته بود که او از ترس موشک‌های حزب‌الله ساکت مانده است.

آسوشیتدپرس با معنادار خواندن سکوت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر تنش‌های اخیر آمریکا با ایران، نوشت: «در حالی که اسرائیل همواره از فشارهای واشنگتن بر تهران استقبال کرده، اما این بحران نتانیاهو را در موقعیت حساسی قرار داده به‌گونه‌ای که نمی‌خواهد عامل اصلی تحریک آمریکایی‌ها به آغاز درگیری نظامی باشد.»

در ادامه تحلیل آسوشیتدپرس آمده ، نتانیاهو نگران است که حرفی بزند و آمریکا جنگ با ایران را آغاز کند و نیروی مقاومت حزب‌الله لبنان نیز برای انتقام‌گیری رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار دهد.

  پربازدید ترین