• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنان رهبر انقلاب و سید مقاومت درباره «نماز در قدس» وحشت در دل صهیونیست ها انداخته است

سخنان رهبر انقلاب و سید مقاومت درباره «نماز در قدس» وحشت در دل صهیونیست ها انداخته است

عمر هواش کارشناس فلسطینی گفت: موضوع نماز خواندن در قدس ترس و وحشت در دل صهیونیست ها ایجاد می کند.

دیدار اخیر امام خامنه‌ای با هیئتی از حماس حاوی پیام هایی برای دوستان و دشمنان محور مقاومت در شرایط کنونی منطقه است. در حال حاضر که هجمه های گسترده جبهه استکبار به رهبری آمریکا ضد ایران در جریان است، با وجود پیش بینی محور آمریکایی و غربی و عربی، ایران از حمایت قدس دست برنداشت بلکه برادری خود را با جریان مقاومت بیش از پیش به اثبات رساند.

عمرهواش کارشناس فلسطینی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای با هیئتی از حماس و پیام های این دیدار گفت: ایران هنوز با وجود تمام فشارهای آمریکا برای تغییر سیاست این کشور در منطقه و تغییر موضعش برای دست بر داشتن از حمایت فلسطین و مقاومت فلسطین و آزادای قدس و عدم حمایت از معامله قرن؛ همچنان در موضع خود مصمم هست.

وی ادامه داد: هر چه فشار از سوی اروپا و آمریکا به ایران بیشتر شده است ایران در قبال فلسطین موضعش ثابت و تغییر ناپذیر است و این پیام دیدار رهبری با هیئت حماس است.

کارشناس فلسطینی با اشاره به یکی دیگر از پیام های این دیدار گفت: اگر روابط حماس و ایران به خاطر بحران سوریه در سال های گذشته کمی تیره شده بود، این رابطه در حال حاضر محکم و قوی تر از گذشته  خواهد بود.

وی تصریح کرد: همزمانی این دیدار با تحولات منطقه نشان می دهد که حماس در کنار ایران خواهد ماند؛ چنانچه  صالح العاروری معاون رئیس دفتر حماس در دیدار  با یکی از مسوولان ایرانی گفت: حماس یا مقاومت فلسطین خط مقدم دفاع از ایران است این حرف به معنای این است که اگر دشمنان به ایران تعرض کنند مقامت در کنار ایران خواهد؛ همچنان که  ایران نیز همواره در کنار فلسطین ایستادگی کرده است.

نماز خواندن در قدس ترس در دل صهیونیست ها ایجاد می کند
هواش با بیان اینکه سخن رهبر انقلاب در خصوص آزادی قدس وحشت به دل صهیونیست ها انداخته افزود: موضوع  نماز خواندن در قدس ترس در دل صهیونیست ها ایجاد می کند و هر زمان که سید حسن نصرالله سخنرانی ایراد می کند در طرف صهیونیستی ترس ایجاد می کند؛ چرا که این رژیم جعلی است و مانند غده سرطانی در منطقه است  یعنی اسرائیل یک پدیده غیر طبیعی در منطقه بوده  و رو به زوال است.

وی ادامه داد:  ما همیشه می گوییم صهیونیست ها از سنگ های فلسطینی می ترسند،  چه برسد به موشک ها و سلاح های فلسطینی و در آینده ثابت خواهیم کرد که در قدس نماز می خوانیم و این یعنی پایان اسرائیل و پیروزی فلسطین و از آنجا که اسرائیلی ها در سرزمین خودشان نیستند همیشه ترس در دلشان وجود دارد.

کارشناس فلسطینی با اشاره به گام های سیاسی برای تحقق معامله قرن در منطقه گفت: تلاش هایی از سوی برخی کشورهای منطقه برای تحقق معامله قرن وجود دارد و نشست های بحرین گامی بود برای این معامله، اما این اقدامات قو ی و محکم نیست واین معامله تحقق پیدا نخواهد کرد چون فلسطینی ها آن ر ا قبول نمی کنند.

کارشناس فلسطینی اظهار کرد: در واقع  نمی شود، معامله ای سر بگیرد در حالی که یک طرف آن را نپذیرفته است. وقتی محور مقاومت ایران، لبنان ،سوریه و خود فلسطینی ها این معامله را قبول نکرده اند و نخواهند کرد محکوم به شکست است، اما متاسفانه گام های سیاسی از سوی  برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که مشغول عادی سازی با اسراییل هستند، برداشته شده است. به عنوان مثل  شاهد بودیم که  وزیر خارجه اسرائیل به امارات رفت و مسئولان اسرائیلی وارد بحرین شدند و اظهارات وزیر خارجه بحرین در سطح کارشناسان سیاسی  و ملت های منطقه و بحرین با مخالفت روبرو شد.

هواش خاطر نشان کرد: این نشان می دهد که ملت های منطقه و به خصوص فلسطین چنین معامله ای را قبول نخواهند کرد چون یک معامله خطرناک است که نه فقط برای فلسطینی ها  و آینده فلسطین و موضوع قدس و نه فقط برای آینده  آوارگان فلسطینی بلکه مسئله ای خطرناک برای کل منطقه است.

گام های سیاسی معامله قرن محکوم به شکست است
کارشناس فلسطینی گفت: همچنین معامله قرن  برای اردن، مصر، لبنان و کشورهای همسایه فلسطین و حتی کشورهایی مثل اردن و مصر که روابطی با اسراییل دارند خیلی موافق با این معامله نیستند و گام های سیاسی معامله قرن محکوم به شکست است.

هواش با اشاره به موضع گیری رئیس تشکیلات خود گردان در قبال معامله قرن گفت: محمود عباس در مخالفت با معامله قرن خیلی جدی است، چون نمی تواند از موضع فلسطین عقب نشینی کند. قبلا یاسر عرفات در اسلو گام هایی را رو به عقب برداشت و حقوق فلسطینی ها را نادیده گرفت  و به عوان خائن محسوب  می شد به طوری که 80 درصد فلسطین را به اسراییلی ها واگذار کرد و آنها هم اعتراف کردند  اما بازهم اسراییلی ها  از یاسر عرفات گام های بیشتری خواستند که  درباره آورگان و قدس عقب نشینی بیشتری کند اما نمی توانست از این دو مسئله امتیاز به اسرائیل بدهد .

وی در پایان گفت:  به گفته کارشناسان  بالاخره حتی اسرائیل در کشتن یاسر عرفت  به خاطر این دو موضوع سهم بسزایی داشت و محمود عباس هم همینطور نمی تواند در خصوص قدس و آوارگان به اسراییل امتیاز بدهد چون خط قرمز ملت فلسطین است. اگر تشکیلات خودگردان با معامله قرن همراهی کند انتفاضه ای شروع می شود که منجر به سرگونی او منجر می شود و عباس  این را نمی خواهد بنابر این موضع حماس ، فلسطین  و تشکیلات خودگردان تغییری نمی کند و ثابت است.

  پربازدید ترین