• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عملیات ایوب؛ کابوسی که اسرائیل را رها نمی کند

مقاومت لبنان یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد، سپس در گنبد آهنین دشمن نفوذ کرد.

محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:
پهپادهای حزب الله، امروز به کابوس صهیونیست ها تبدیل نشده اند. حداقل هفت سال است که آنها کابوس پهپادهای حزب الله را می بینند.

سید حسن نصر الله 21 میزان سال 91 تصریح کرد:
"پهپاد به پرواز درآمده در آسمان فلسطین اشغالی، متعلق به حزب‌الله بوده است. ما با یک عملیات ویِژه و منحصر روبرو هستیم. این هواپیما را جوانان لبنانی مونتاژ کردند.

مقاومت لبنان یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد، سپس در گنبد آهنین دشمن نفوذ کرد و از جنوب فلسطین وارد شد و برفراز بسیاری از مراکز مهم قبل از اینکه شناسایی شود، پرواز کرد.

این هواپیما صدها کیلومتر در منطقه ای مملو از رادارها پرواز کرد و برخی صهیونیست ها با بیان این که "افتخار اسرائیل به اینکه حریم هوایی آن غیرقابل نفوذ است، ترک خورد"، از شکست اعتبار اسرائیل سخن گفتند.

ما بخش بزرگی از توانمندی خود را پنهان نگه می داریم. این عملیات، قدرت مقاومت را آشکار می‌کند. این حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی انجام دهیم . ما اسم این عملیات را شهید حسن ایوب نامگذاری کردیم".

پهپاد ایوب توانست بدون شناسایی شدن، از مراکز اقتصادی و تاسیسات نفتی اسرائیل فیلم برداری کند. سپس تا نزدیکی سایت هسته‌ای دیمونا پیش رفت و تازه آنجا نظامیان اسرائیل متوجه ماجرا شدند.

ماه دلو پارسال هم روزنامه اسرائیل هیوم از نفوذ موفق پهپادی خبر داد و نوشت "پهپادهای ناشناس توانستند بدون مزاحمت، از یکی از مراکز سرّی و حساس نیروی هوایی اسرائیل تصویربرداری کنند و به سلامت، منطقه را ترک کنند؛ اتفاقی که باعث وحشت نظامیان ناظر ماجرا شده است".

این روزنامه  می افزاید "ارتش اسرائیل هنوز نفهمیده که این پهپادها متعلق به چه کسی هستند و از چه مکانی به پرواز در آمده اند؟ حتی نمی داند هدف شان از تصویربرداری چه بوده است؟".

کابوس فرسایشیِ تکرار عملیات ایوب در مقیاس تهاجمی، هفت سال است صهیونیست ها را رها نمی کند. صبر راهبردی و هوشمندانه حزب الله، اسرائیل مظطرب و دستپاچه را از پا در خواهد آورد.

  پربازدید ترین