• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عکس| جورج فلویدهای فلسطینی و بی توجهی جامعه جهانی

عکس| جورج فلویدهای فلسطینی و بی توجهی جامعه جهانی

 یک خبرگزاری فلسطینی تصاویری از نحوه بازداشت فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی منتشر و با اشاره تلویحی به اتفاقات «مینیاپولیس» آمریکا اعلام کرد اینها اتفاقاتی است که هر روز در فلسطین رخ می‌دهد.

شهر مینیاپولیس در روزهای گذشته صحنه اعتراضات خشونت‌بار به قتل نژادپرستانه یک مظنون سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» به دست یک افسر پلیس بود.

تصاویر منتشر شده نشان می‌داد که افسر پلیس زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

 خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به همین بهانه تصاویری از نحوه بازداشت هر روزه جوانان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر و اعلام کرد، این اتفاقات هر روز در فلسطین رخ می‌دهد.




بازداشت فلسطینی‌ها به بهانه‌های مختلف به پدیده‌ای روزانه در فلسطین تبدیل شده است. اخیرا باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از آغاز سال 2020 تا کنون بیش از 600 فلسطینی را در قدس بازداشت کرده است.

 باشگاه الاسیر اعلام کرد، علیرغم شیوع کرونا، رژیم صهیونیستی به موج بازداشت‌های خود ادامه می‌دهد و همه طیف‌ها از جمله کودکان و جوانان را بازداشت می‌کند.

در همین زمینه، «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها و اسناد «کمیته امور اسرا و آزادگان» از محبوس بودن حدود 4800 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی افزود: حدود 4800 اسیر فلسطینی در زندان‌های (رژیم) اشغالگر اسرائیلی هستند که در میان آنها 39 زن و 170 کودک و ده‌ها سالخورده وجود دارند، از جمله این افراد «فواد الشوبکی» (ابوحازم) است که هشتاد سال را رد کرده و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد یا اسیر «موفق عروق» (75 ساله) که از سال 2003 زندانی است و سرطان دارد.

وی تصریح کرد: این اسرا در 23 زندان و بازداشتگاه نگهداری می‌شوند که بارزترین آنها «النقب، رامون، نفحه، بئرالسبع، النقب، هداریم، عسقلان، الدامون، جلبوع، شطه، عوفر، مجدود، الرمله و مسکوبیه و غیره» هستند.

  پربازدید ترین