• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفر همزمان نمایندگان واشنگتن و تل آویو به امارات برای عادی سازی روابط

 سفر همزمان نمایندگان واشنگتن و تل آویو به امارات برای عادی سازی روابط

 دفتر بنیامین نتانیاهو از سفر یک هیات عالی رتبه رژیم صهیونیستی به ابوظبی به منظور رایزنی درباره توافق عادی‌سازی روابط با امارات عربی متحده خبر داد.

دوشنبه هفته آینده هیات‌های عالی رتبه آمریکا و رژیم صهیونیستی به امارات سفر و درباره اجرا و نهایی کردن توافق عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل‌آویو رایزنی می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد که دوشنبه هفته آینده یک هیات عالی رتبه به ریاست «مئیر بن شابات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به امارات عربی متحده می‌روند تا درباره اجرای توافق عادی‌سازی روابط بین دو طرف رایزنی کند.

گفته می‌شود که در این هیات علاوه بر شابات، مقام‌های وزارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی شامل گردشگری، بهداشت، انرژی و جنگ حضور خواهند داشت.

طبق گزارش‌ها، قرار است همزمان با سفر هیات عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی به ابوظبی، هیاتی آمریکایی با حضور «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به امارات سفر کنند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند، قرار است هیات اعزامی این رژیم به امارات برای اولین بار در سفری مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی پرواز کنند.

تحرکات آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات به منظور نهایی کردن توافق عادی سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی در شرایطی تشدید شده که مقام‌های دولت ترامپ در روزهای اخیر بارها درباره این توافق و نقش آمریکا در این باره اظهارنظر کرده‌اند.

در صورت نهایی و امضا شدن توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، آنها به سومین کشور عربی تبدیل می‌شوند که با این رژیم توافق صلح می‌بندد. پیش از این مصر (سال 1979) و اردن (سال 1994) با صهیونیست‌ها صلح کرده‌اند.

  پربازدید ترین