• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وحشت صهیونیستها از تاکید سیدحسن نصرالله برگرفتن انتقام خون شهدای حزب الله

 وحشت صهیونیستها از تاکید سیدحسن نصرالله برگرفتن انتقام خون شهدای حزب الله

 رسانه‌های صهیونیستی با بازتاب گسترده سخنان «سید حسن نصرالله» دبیر کل «جنبش حزب الله» لبنان، هشدارهای وی درباره گرفتن انتقام خون شهدای مجاهدین این جنبش را مورد توجه قرار دادند.

سید حسن نصرالله دیروز (یکشنبه) سخنرانی را به مناسبت عاشورای حسینی از طریق شبکه «المنار» لبنان انجام داد. وی در صحبت‌های خود با اشاره به تهدیدهای رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ملت لبنان در جنوب این کشور تاکید کرد: معادله‌ای که اسرائیلی‌ها باید به خوبی درک کنند، این است که وقتی شما یک برادر را می‌کشید، ما یک سرباز شما را می‌کشیم و مقاومت در انجام موفق این مأموریت جدی است.

تمام رسانه‌های صهیونیستی بدون استثنا به همین بخش از سخنان دبیر کل حزب الله لبنان به عنوان تیتر دیروز اخبار خود پرداختند. روزنامه «جروزالم پست» با اشاره به هشدار نصرالله نوشت: اسرائیل در پی حمله 20 ژوئیه به سوریه که یکی از اعضای حزب الله در آن کشته شد، آماده حمله احتمالی این گروه بوده است. در زمان حمله هوایی به سوریه دبیر کل حزب الله لبنان واکنش به حمله مرگبار اسرائیل را غیر قابل اجتناب خوانده بود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در مرز شمالی سرزمینهای اشغالی با لبنان در نیمه ماه اوت، ارتش اسرائیل تجدید قوا کرد و اقدامات امنیتی دیگری را در این مرزها انجام داد. ارزیابی دفاعی این بود که حزب الله در پی انفجار در بندر بیروت حمله‌ای را صورت نمی‌دهد، اما ارتش صهیونیستی در شمال در آماده‌باش کامل قرار گرفت.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از صحبت‌های خود اشاره کرد که حزب الله عجله‌ای برای پاسخ به اسرائیل ندارد و در نهایت سربازهای آنها در جاده‌ها ظاهر خواهند شد. جروزالم پست با اشاره به این قسمت از سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان مدعی شد که پس از حمله هوایی 20 ژوئیه تاکنون سه حمله ناموفق در مرزهای شمالی انجام شده است، این درحالی است که حزب الله عملیات نظامی در مرزهای جنوبی لبنان را رد کرده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز در این باره نوشت: نصرالله هیچ بازه زمانی را برای عملیات (تلافی جویانه) مشخص نکرد و فقط به گفتن جمله "عجله‌ای نداریم" اکتفا کرد.

این روزنامه صهیونیستی در مورد تاکید دبیر کل جنبش حزب الله لبنان بر انتقام خون مجاهدین این جنبش نوشت: نصرالله دیروز گفت که حزب الله فقط زمانی که یک سرباز اسرائیلی را بکشد، راضی می‌شود و این برای ایجاد بازدارندگی است.

به نوشته تایمز اسرائیل، تنش‌ها از زمان کشته شدن «علی کامل محسن» یکی از فرمانده‌هان حزب الله توسط ارتش اسرائیل در حمله هوایی 20 ژوئیه در نزدیکی فرودگاه دمشق، افزایش یافته است. اسرائیل در کل در مورد حملات به سوریه اظهار نظر نمی‌کند گرچه همیشه اعلام می‌کند که حملاتی را برای مقابله با نفوذ نظامی ایران و حزب الله در سوریه انجام می‌دهد.

این روزنامه، حزب الله را یک بازیگر قدرتمند سیاسی در لبنان و نیروی با نفوذ در ائتلاف حاکم این کشور خواند و مدعی شد که از زمان انفجار بندر بیروت انتقادها علیه مقامات بلندپایه لبنان افزایش یافته است. تایمز اسرائیل در ادامه اذعان داشت که بسیاری از مردم لبنان از تمام شخصیت‌های سیاسی کشور عصبانی هستند و هیچ راهی برای اصلاح اقتصادی نمی‌بینند.

تارنمای شبکه خبری «آروتز شوع» نیز صحبت‌های سید حسن نصرالله در مورد بازدارندگی جنبش حزب الله را بازتاب داد و نوشت: همزمان با تنش‌ها در مرز لبنان و کشته شدن یک نیروی جنبش حزب الله در سوریه در ماه ژوئیه، دبیر کل این جنبش وعده داد که این گروه به ازای کشته شدن هر نیروی حزب الله توسط دشمن صهیونیستی، یک سرباز اسرائیلی را می‌کشد.

تارنمای این شبکه صهیونیستی به نقل از دبیر کل حزب الله لبنان نوشت که یک تصمیم قاطع گرفته شده، اما حزب الله عجله‌ای ندارد.

در حالیکه دبیر کل حزب الله لبنان هر ساله نطقی را در روز عاشورای حسینی انجام می‌دهد، این شبکه صهیونیستی نوشت که سخنرانی نصرالله پس از تمدید ماموریت عملیات نیروهای سازمان ملل در مرز جنوبی لبنان صورت گرفته است، گرچه به صورت رسمی تعداد نیروهای آنها کاهش پیدا کرد و از بیروت اجازه دسترسی به تونل‌های ساخته شده توسط حزب الله در جنوب را خواسته است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز به هشدارهای دبیر کل جنبش حزب الله لبنان اشاره کرد و به نقل از نصرالله نوشت که این جنبش به ازای کشته شدن هر یک از مجاهدین خود با کشتن یک سرباز اسرائیلی انتقام می‌گیرد. به نوشته این روزنامه، نصرالله گفت که حزب الله وارد درگیری نمی‌شود که خون شهید خود را هدر بدهد.

این روزنامه نوشت که نصرالله پس از کشته شدن دو تن از اعضای جنبش حزب الله در دمشق در سال 2019 نیز وعده داده بود که اگر اسرائیل هر کدام از مبارزان این جنبش در سوریه را بکشد، حزب الله پاسخ خواهد داد.

هاآرتص در خصوص تمایل حزب الله به گفتمان سیاسی جدید برای توافق با احزاب لبنان نوشت که حزب الله و «جنبش امل» خواهان بازگشت «سعد الحریری» به عنوان نخست‌وزیر لبنان هستند و وی را به عنوان مهره‌ای که قادر به جلب حمایت خارجی است، می‌بینند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز در مورد سخنرانی دیروز دبیر کل حزب الله لبنان نوشت: حسن نصرالله اعلام کرد که واکنش این گروه به کشته شدن یکی از اعضای حزب الله در حمله اسرائیل زمانی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش اسرائیل «مخفی شدن شبیه موش» را متوقف کنند. وی همچنین اضافه کرد که حزب الله دیگر وارد درگیری‌های مرزی با اسرائیل نمی‌شود، زیرا خون شهید ما به هدر می‌رود.

این روزنامه صهیونیستی مدعی است که حزب الله پس از کشته شدن یکی از اعضای خود، به منظور انتقام، نیروهای ویژه خود را به قصد نفوذ به «مزارع شبعا» در مرزهای شمالی سرزمینهای اشغالی اعزام کرده است.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، نصرالله افزود که حزب الله به دنبال انتقام نیست، بلکه به دنبال مجازات قاتلان علی کامل است، سربازان اسرائیلی ترسیده‌اند و مانند موش پنهان شده‌اند.

  پربازدید ترین